Ronald Hoogkamer

Alpe d'HuZes 2026

AMOUNT RAISED

2951.00

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes

Ik ben momenteel 63 jaar, heb een mooi leven geleid, en doe dat nog steeds, gezond een mooi gezin en een fijne baan. Echter ik zie in mijn omgeving dat het niet vanzelfsprekend is, wel een leuke baan en idemdito gezin maar dan voor je leven moeten vechten vanwege die vreselijke ziekte. 
Omdat ik niet het vermogen heb om iets aan een dergelijke situatie te veranderen, en nog steeds gezond ben, probeer ik via deze challenge mijn steentje bij te dragen. Mijn uitdaging is drie keer de Alpe d'Huez op fietsen, het zou fijn zijn als jullie willen bijdragen om mijn streefbedrag van 2500 euro te realiseren. 

Elk bedrag is welkom, echter wil je het logo van je bedrijf of een persoonlijke boodschap op mijn officiële koersshirt hebben staan, dan kan dat vanaf een donatie van 250 euro. Je logo of persoonlijke boodschap moet dan wel vóór 8 februari bij mij binnen zijn.

My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Streefbedrag gehaald

Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld

Emails verstuurd

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

My Updates

klaar voor vertrek

Sunday 31st May
Morgen is het zover, dan vertrekken we naar de Alpe d'Huez. We verblijven in het plaatsje Bourg d'Oisans op een camping aan de voet van de berg.
De afgelopen week heeft in het teken gestaan van herstellen, enkele rustige trainingen van maximaal anderhalf uur. De komende week ligt de focus op de voorbereiding voor komende donderdag, de dag van de challenge. We komen aan op maandag, dinsdag zal ik nog een korte rit doen om te wennen aan de hoogte en de omgeving en woensdag is een rustdag zodat ik klaar ben voor de donderdag, tussendoor is er natuurlijk ook nog tijd om te genieten van de omgeving en de verschillende evenementen. 
Als je mij wilt volgen tijdens de challenge dan kan dat. Wat je moet doen is; download de Alpe d'Huzes app en vul bij deelnemers mijn startnummer in 1149.

De laatste voorbereidingen

Thursday 14th May
Het is alweer even geleden dat ik iets gepost heb. Ondertussen heb ik meegedaan aan de clinic in de Belgische Ardennen en heb ik de Alpe d'Huez nogmaals virtueel beklommen, vooral de clinic was zwaar. De beklimmingen zijn dan misschien niet zo lang maar als je hellingen zoals de Stockeu en de Wanne voor je kiezen krijgt dan heb je het over stijgingspercentages tot wel 25% 🥵 Dat is om hardheid te kweken volgens Laura onze begeleidster. Het heeft weinig weg van de Alpen maar die hardheid kweek je daar wel. Toch was het een leuke ervaring met deskundige begeleiding die ik zeker niet had willen missen. 

Zondag 10 mei was de kick-off op Papendal, tevens het moment om je koers kleding op te halen. Omdat we die dag, in verband met moederdag, een druk programma hadden besloten wij om vroeg te gaan, meerderen hadden volgens mij hetzelfde idee want het was er al vroeg druk. We konden helaas niet al te lang blijven maar lang genoeg om te ervaren dat iedereen daar met hetzelfde gevoel en met dezelfde instelling was, namelijk ervoor te zorgen dat Alpe d'Huzes 2026 een enorm succes gaat worden, je ervaarde de samenhang, inspirerend om mee te maken. 

Verder ben ik bezig met het afwerken van de laatste paar pittige weken van het Fondo trainingsprogramma en met het treffen van de laatste voorbereidingen voor vertek, tot ziens op de Alp.

Mijn eerste kennismaking met Alp d'Huez

Saturday 4th Apr
Deze week voor het eerst de Alp d'Huez beklommen, bij een kameraad thuis weliswaar. Hij heeft een Zwift op zolder staan waarop ik virtueel de berg heb kunnen beklimmen. Het was mijn eerste ervaring met een soortgelijk manier van fietsen. Na eerst uitleg te hebben gekregen over de werking kon ik van start. Na twee uur fietsen, inclusief warming-up, stapte ik moe maar voldaan van de fiets, over de beklimming zelf heb ik 106 minuten gedaan.
Het was een mooie ervaring, zowel het fietsen op de Zwift als de beklimming van de Alp d'Huez. Ik wist vooraf niet zo goed wat ik moest verwachten; hoe zwaar zou het zijn en zou ik het in één keer kunnen halen, zonder pauze. Al met al was het goed te doen, zwaar maar wel in één keer zonder pauze voltooid. 
Nu verder met mijn trainingsprogramma van Fondo met een kleine onderbreking in het eerste weekend van mei. Ik heb mezelf namelijk ingeschreven voor een clinic, de Ad6lusjes, in de Ardennen.

De volgende stap

Saturday 7th Mar
Ik ben een paar weken geleden begonnen met het opvoeren van het trainingsprogramma, van twee keer per week naar drie keer per week. Daarnaast ga ik 1 keer per week zwemmen om de spieren soepel te houden en doe ik drie keer per week core oefeningen om de stabiliteit op de fiets te verhogen. Ik merk dat mijn lichaam moet wennen aan deze intensivering van het trainingsprogramma. 
Vanaf volgende week begin ik met het door Fondo opgezette trainingsprogramma speciaal voor deelnemers aan de Alp d'HuZes. Daarnaast ben ik van plan om voor 4 juni nog een paar keer te gaan fietsen in Zuid-Limburg en de Ardennen. Ik ben benieuwd, nog 13 weken. 

Streefbedrag gehaald

Thursday 29th Jan
| Ongelooflijk, nog geen week nadat ik mijn actie ben gestart om sponsorgeld op te halen heb ik het streefbedrag van 2500 euro al gehaald, met dank aan alle donateurs, ik ben trots op jullie 💕🎉👍🏼
Dit is echter geen reden om te stoppen, ik ga door om zoveel mogelijk geld in te zamelen, doen jullie ook mee?

Begin trainingsprogramma

Sunday 25th Jan
| Begin januari ben ik begonnen met mijn trainingsprogramma voor de Alpe d'Huzes challenge. Dat betekend dat ik nu twee keer per week fiets en één keer per week zwem. Het fietsen kan bestaan uit een duur, kracht, explosiviteit of cadanstraining. Ik moet zeggen dat het niet tegenvalt. Vanaf februari ga ik de intensiteit verhogen en gaat zowel de duur als het aantal omhoog, ik zal dan drie keer per week op de fiets zitten. 

Ook ben ik dit weekend gestart met activiteiten om het vereiste geld in te zamelen, ook dat gaat goed. Dankzij de gulheid van mijn donateurs staat de teller na het eerste weekend al op 1190 euro, mijn dank hiervoor. 

My activity tracking

3,540
kms

Thank you to my supporters

25

Anonymous June 4, 2026

Een beetje laat, maar top gedaan 🥳

18

Anonymous June 4, 2026

Heel veel respect

26

Anonymous June 4, 2026

Geweldige actie Ronald! Veel succes, en een mooie dag toegewenst.

5

Kris Van Hellemond June 4, 2026

Goed bezig Ronald! Veel succes!

67

Rodney Hoogkamer May 28, 2026

Hoger dan Kensith

10

Bo Van Gerwen May 28, 2026

38

Jasper Van Gerwen May 10, 2026

Geweldig dat je deze uitdaging aangaat! Met jouw inzet en doorzittingsvermogen lever je niet alleen een topprestatie op de Alpe d'HuZes maar draag je ook bij aan iets dat er echt toe doet (onderzoek naar kanker)!! Ik wens je ontzettend veel succes en geniet vooral ook van dit mooie evenement!

10

Pierre Van Mierlo March 8, 2026

20

Anonymous March 7, 2026

Ronald, super van je om aan dit goede doel deel te nemen. Ik zal je boven op de Alpe over de streep helpen.

26

Maurice Pijnen February 11, 2026

Succes Ronald

30

Arno Vermunt February 8, 2026

Succes, Ronald! Blijf gezond en doelbewust

25

Ben Schippers February 7, 2026

Succes, verder, Ronald

20

Jan Callebaut February 5, 2026

50

Stijn Smolders February 3, 2026

5

Shivani Mahabier February 2, 2026

Succes en zet 'm op!

26

DMb January 31, 2026

Met trappen kom je er!

50

Rian Smid January 29, 2026

Goeie actie Ronald, veel succes.

33

Anonymous January 29, 2026

Goede actie💪🏼veel succes!

10

Anonymous January 29, 2026

Goed bezig! Succes!

10

Nick En Mellody January 29, 2026

Succes Ronald!

10

Jos Pulles January 29, 2026

Succes

666

Anonymous January 29, 2026

10

Anonymous January 28, 2026

Succes

10

Johan Vervoort January 28, 2026

Mooi initiatief Ronald, heel veel succes.

20

Anonymous January 28, 2026

66

Ron January 28, 2026

106

Arjan Van De Mortel January 28, 2026

Top Ronald. Veel fiets plezier. Doe ze daar de groeten op de top.

10

Aviraj January 28, 2026

Succes!

10

De Lepper January 28, 2026

106

Anonymous January 28, 2026

10

Anonymous January 28, 2026

Veel succes

50

Marcel January 28, 2026

Succes , is een fantastische beleving

15

Pieter Oudshoorn January 28, 2026

20

Anonymous January 27, 2026

Succes Ronald, doe je best..

10

Anonymous January 26, 2026

66

John & Lizette January 26, 2026

Geweldig dat je deze uitdaging aangaat Ronald. Zet 'm op. Jij kunt dit! Heel veel succes!

20

Jan Bruurmijn January 26, 2026

Goede actie Ronald Veel succes

26

Maureen Van Elderen January 26, 2026

Super mooi doel Ronald! Zet hem op! 😄❤️

26

Tom En Natacha January 25, 2026

Wat een mooi initiatief! Heel veel succes toegewenst van ons! 💪🚴‍♂️

100

Michael & Marie-José Cornelia January 25, 2026

Hoi Ronald, Man met een mooie missie die wij van harte steunen. Succes! M&M

66

Bas En Xynthia Spijkers January 25, 2026

Wat een mooi initiatief! Heel veel succes, je kan het!

66

Kensith Hoogkamer January 24, 2026

Succes papa!! Ik ben nu al trots op je, you can do this!

26

Tom Van Loon January 24, 2026

You go Roro!

26

Anonymous January 24, 2026

100

SSC BouwInkoopAdvies B.V. January 24, 2026

Veel succes buurman, goed trainer voor dit mooie initiatief!

66

Bob Van Schaik January 24, 2026

Succes Ronnie!

50

Alex Roes January 24, 2026

Heel goed initiatief, Ronald! Veel succes!

26

Jacobs January 24, 2026

Ronald, succes bij Alpe d'Huzes, en bedenk "meedoen is belangrijker dan winnen". Alle keren op hoog is winst Ronald, toi-toi-toi!. Gr. Frank

25

Anonymous January 24, 2026

Goed initiatief, en je gaat het zeker halen.👍

26

Anonymous January 24, 2026

Wat een mooie uitdaging! Zet m op!

26

Marcel Pijnenburg January 24, 2026

Wij zijn er zeker van dat dit jou gaat lukken. Zet hem op en veel suc6.

20

Jasper Van Rijswijk January 24, 2026

10

Koen January 24, 2026

Zet hem op Ronald!

10

Arno Knippels January 24, 2026

Toppie

26

Monique Groenhorst January 24, 2026

Fantastisch dat je dit doet. Succes met de trainingen en op naar de top.

26

Anonymous January 24, 2026

Heel veel succes, top dat je dit doet.

26

Menno January 24, 2026

Succes!!

10

Rico Baars January 24, 2026

Heel veel succes Ronald!

66

Karin January 24, 2026

Geweldig dat je deze uitdaging aangaat!! Dit gaat jou zeker lukken, suc6 met de trainingen.

15

Riejan Kuijpers January 24, 2026

Heel veel S6.3x?

26

Ad Bosch January 24, 2026

26

Franci Grootens January 24, 2026

Veel succes Ronald, gaaf dat je dit doet!!

10

Paul Vd Kerkhof January 24, 2026

Hoi Ronald, Een heel mooi initiatief, ik heb de Alpe dHuez ook een keer gefietst en het is een hele belevenis. Heel veel succes. Gr Paul

25

Anonymous January 24, 2026

Ronald, das een goed doel. Heel veel succes. Groetjes, Inge en Frans

5

Stephan January 24, 2026

Succes Ronald

20

Anonymous January 24, 2026

106

Annemarie Smolders January 24, 2026

Goed doel Ronald en heel veel succes. Jou kennende ga je dit gewoon rocken. Wij gaan je volgen

100

Fobian En Marcia October 18, 2025

Hey, top dat je de uitdaging aangaat. Ik zal je proberen te ondersteunen met de training.😉 het is nog vroeg maar heel veel succes met de voorbereidingen en de uitdaging. Groetjes Marcia en Fobian

60

Ronald Hoogkamer October 18, 2025

Show more

My Activity: Fietsen