Roland Willems

Alpe d'HuZes 2026

AMOUNT RAISED

3115.00

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes

Mijn missie?: de berg op voor Christy!

 Reden 1

Na de 15e keer (2023) zei ik: “Dat was de laatste keer”. Na de 16e keer (2024) zei ik: “Dat was de allerlaatste keer!”. En zie: in 2026 ga ik voor de 17e keer de berg bedwingen. En dat met een uitstekende reden.

In het afgelopen najaar kreeg een goede vriendin opeens de uitslag dubbele kanker, nadat ze een klein hoestje had, waarmee ze naar de dokter was gegaan. Haar levensverwachting was twee tot vijf jaar. Het mochten echter maar enkele maanden zijn.

Op het laatst wilde ze geen contact meer dan enkele met haar directe naaste familie en vrienden. Dat moet je respecteren. Ze overleed veel te vroeg; haar uitvaart was in besloten kring .

Wat blijvend knaagt is de gedachte dat ik geen afscheid heb kunnen nemen en dat de laatste ontmoeting een was van overdracht van documenten (heel klinisch dus) zonder een laatste groet.

Speciaal voor haar, voor Christy, ga ik die berg dus nogmaals op, onder het motte: ‘Mijn missie?, de berg op voor Christy!’ op onze berg, tijdens de klim, zullen mijn gedachten bij haar zijn en op de finish breng ik haar een laatste groet.

My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Streefbedrag gehaald

Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld

Emails verstuurd

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

5 keer deelnemer

My Updates

Nog maar 3 weken...

Monday 11th May
De tijd begint te dringen, nog maar drie weken voor vertrek. 
Gisteren (Moederdag 10 mei) was alweer de traditionele Kick Off in Papendal. Waarom op Moederdag? Dan is er weinig tot niets te doen in Papendal en kan de organisatie de zalen gesponsord krijgen. Weer een voorbeeldje dat alles bij Alpe d'HuZes valt onder het strikte antistrijkstokbeleid. 
'Papendal' betekent ook het ophalen van de kleding dat op de Koersdag gedragen moet worden. Mijn shirt ziet er schitterend uit, al valt het shirt wat klein uit. Mag de pret niet drukken; het past en 's ochtends in de kou (startijd 04.30 uur) draag ik er toch een vest overheen. Alle shirts die ik inmiddels heb, zijn voornamelijk collectoritems geworden die slecht één keer gedragen worden. De broek is wel weer wat anders: had ik vaak een loopbroekje dat ik nooit gebruik en vaak als zwembroek gebruik, is er nu een speciaal wandelbroekje. Ik ga wel zien, wat ik er mee kan. Bij het wandelen draag ik een lange broek (om dezelfde reden als hierboven beschreven).
Terug naar Papendal: voor mijn team Educatie een laatste keer om deelnemers aan onze activiteiten (huiswerkbegeleiding en educatieve workschops) te werven. En zie: we mogen weer een klasje van ruim 40 kinderen verwachten, de muzikale workshop van Maarten Peters telt 21 deelnemers, de Ad6-Kamp gaat internationaal met 76 kinderen, waarvan 39 van de Franse basisschool op de Alpe. De laatste workshop i.s.m. Kanker.nl loopt met 6 kinderen wat achter, maar ervaring leert dat dat nog wel oploopt (woesdag is ook een dag van Alpe d'HuZus waarop ook veel kinderen één keer de berg opkunnen). 
Alpe d'HuZes is echt geen week vakantie, zoals sommige mensen wel een menen, maar wekenlang keihard werken en organiseren. Voor nu is het voornamelijk goed nadenken, spullen verzamelen en klaarlegen (en hopen dat alles in de auto past), niet enkel voor het team, maar ook voor ons privé. Zo moet ik bij het lopen een voor- en achterlichtje hebben (we lopen de eerste uren in het pikkedonker op die berg). Maar we doen het graag en een zekere routine is zeker aanwezig, na 11 keer.
Trainen gaat ook lekker, al wil de polyneuropathie de kop opsteken. Maar kom op: opgeven is geen optie. Ik ga er uitermate van genieten en ga echt niet deze keer op de tijd letten, al duurt het ueren voor ik boven ben, boven kom ik!!
Mijn actiepagina gaat ook prima. Van de benodigde € 2500,- heb ik ruim € 3000,- bij elkaar. Ruim over mijn streefbedrag heen. Dank aan alle gulle gevers, hoe groot of klein ook; ieder euro telt. En samen kunnen we het verschil maken.

Nog geen zes weken meer

Saturday 25th Apr
Meer en meer gaat de komende editie door mijn hoofd. Langzaamaan ga ik weer de dingen verzamelen die mee moeten naar Frankrijk, zoals spullen voor mijn team Educatie, maar ook mijn persoonlijke spullen om de klim naar boven te kunnen maken: lampje, rugzak, schoenen/sokken, e.d. 
Ook ben ik fiks aan het trainen, waarbij een onlangs geconstateerde polyneuropathie aan mijn linkerbeen nog wat roet in net eten gooit. Ben inmiddels onder behandeling bij een fysiotherapeut en dus is het hopen dat alles oké komt. Gelukkig heb ik een kleine, dappere kameraad die lekker meedoet (in zijn kleine karretje). 
Na aanvankelijk wat weinig aanmeldingen voor onze huiswerkbegeleiding en educatieve workshops loop het nu storm. We gaan voor de eerste keer een Zeskamp organiseren, een internationale zelfs, want de basisschool op de Alpe doet ook mee. Ons klasje telt ook al meer dan 30 kinderen.
Op Moederdag is de jaarlijke gang naar Papendal voor de Kick-Off. Daar mag ik mijn koerskleding ophalen. Is een mooi shirt dit jaar en ik heb ook een lekkere korte loopbroek besteld. 
Mijn donaties naderen de 3000 euro. Nog maar 36 te gaan. Wie maakt het getal rond???
Kortom: het gaat ontzettend kriebelen... 

Nog 4 maanden

Sunday 25th Jan
De klok tikt langzaam verder en de voorbereidingen moeten nu echt van start. Niet zozeer in de zin van spullen verzamelen en controleren, reis voorbereiden e.d., maar meer het trainen voor de klim. Natuurlijk is het na 16x geen monstertocht meer en weet ik wat ik kan verwachten. Maar met het klimmen der jaren zal de wandeling toch geen makkelijke tocht worden en zal mijn lichaam voorbereid moeten zijn. Op de site staan mooie trainingsschema's en daar loop ik nu al een beetje op achter. Nu loop ik elke dag natuurlijk wel een klein uurtje met Paddy, mijn teckel, dus helemaal ledig ben ik natuurlijk niet. Maar voor nu is het voornemen om elke week toch een tocht van 7 tot 10 kilometer te maken door mijn mooie Limburgse landschap. Zo krijg ik ook wat hoogtemeters in de benen. En daarbij: de Eiffel en Ardennen liggen ook maar op een half uurtje rijden. 
Mijn donaties lopen ook langzaam op, waarvoor mijn hartelijke dank. Ik ben bijna 3000 euro onderweg. 
Ook de werkzaamheden voor mijn team Educatie gaan 'gewoon' door. Dit jaar gaan we zelfs een heuse internationale zeskamp organiseren met medewerking van de school op onze Alpe. We verheugen ons daar zeer op. 
Komende zondag 01 februari is alweer de 2e Deelnemersdag in Nijkerk. Een dag van ontmoeting, kennismaken met nieuwe kinderen en hun ouders (weer 70% nieuw deelnemens dit jaar). Ik kijk er naar uit.
Zo zie je maar: Alpe d';HuZes duurt geen week, maar 365 dagen van het jaar.

De actie loopt vanaf 01 december

Monday 24th Nov

Mijn missie?; de berg op voor Christy!

 

Na de 15e keer (2023) zei ik: “Dat was de laatste keer”. Na de 16e keer (2024) zei ik: “Dat was de allerlaatste keer!”. En zie: in 2026 ga ik voor de 17e keer de berg bedwingen. En dat met een uitstekende reden.

In het afgelopen najaar kreeg onze eindredacteur Christy opeens de uitslag dubbele kanker, nadat ze een klein hoestje had, waarmee ze naar de dokter was gegaan. Haar levensverwachting was twee tot vijf jaar. Het mochten echter maar enkele maanden zijn.

Op het laatst wilde ze geen contact meer dan enkel met haar directe, naaste, familie en vrienden. Dat moet je respecteren. Ze overleed veel te vroeg; haar uitvaart was in besloten kring .

Wat blijvend knaagt is de gedachte dat ik geen afscheid heb kunnen nemen en dat de laatste ontmoeting er een was van overdracht van documenten (heel klinisch dus), zonder een laatste groet.

Speciaal voor haar, voor Christy, ga ik die berg dus nogmaals op, onder het motto:

 

‘Mijn missie?; de berg op voor Christy!’

 

Op onze berg, tijdens de klim, zullen mijn gedachten bij haar zijn en op de finish breng ik haar een laatste groet.

In nagedachtenis aan Christy kunt mij steunen en mede bijdragen dat er oplossingen komen voor die vreselijke ziekte. Onderzoek is daarvoor hard nodig en dat kost nu eenmaal geld, véél geld. Daarvoor heb ik een raamposteractie in het leven geroepen. Deze poster kunt u in uw bezit krijgen. Ze kosten € 10,- per stuk (het gaat om het idee en om onderzoek mogelijk te maken; niet om de prijs van een stuk papier). Mijn ambitie: kunnen we als Nuutsbaekerfamilie Beek e.o. vol hangen met deze poster en zo laten zien dat we Christy in ere houden en zeker niet zullen vergeten!???

 

Hoe te bestellen? Maak het verschuldigde bedrag (meer mag natuurlijk ook 😉) over op mijn actiesite (zie QR-code op de poster) of via:  https://inschrijving.opgevenisgeenoptie.nl/fundraisers/RWillems Mail mij daarna uw adresgegevens, via het gebruikelijke mailadres van de Nuutsbaeker: nuutsbaeker@gmail.com  en ik kom de poster z.s.m. brengen.

 

Mijn hartelijke dank!

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes reden 2

Saturday 25th Oct

Waarom ik meedoe aan #alpedhuzes

 

Reden 2

 

In juli op vakantie vertelde mijn vrouw, Marianna, dat ze al een hele tijd last had van haar buik. Lang verhaal kort: we zijn na thuiskomst meteen naar de huisarts gegaan die ons doorstuurde naar de gynaecoloog in het Zuyderland. Onderzoek na onderzoek volgden en de opmerkingen van de deskundigen wezen erop dat het wel eens goed mis zou kunnen zijn: verdacht op eierstokkanker. En toen volgde een tijd van onzekerheid, twijfel, angst, wakker liggen, nadenken, plannen, en al wat niet meer zij. Het enige wat je dan kunt doen is lijdzaam afwachten op de dingen die komen gaan.

Marianna is op 17 september geopereerd en het bleek dat de tumor (zoals het toch werd genoemd) snel heel groot was geworden met een gewicht van bijna één kilo, maar… goedaardig bleek. De uiteindelijke en definitieve uitslag volgde twee weken later.

Wat een opluchting, maar ook een gevoel van het kruipen door het oog van de spreekwoordelijke naald. Een tijd van heling van de wonden brak aan, maar ook van geestelijke heling.

Wij hebben de tijd van onzekerheid meegemaakt maar ook het geluk mogen proeven van een positieve uitslag. Alles wat we hebben meegemaakt, van begin tot eind, hebben we beleefd in de vaste overtuiging dat onze inzet voor Alpe d’HuZes voor ons een verschil heeft betekent. Alle gesprekken, alle ervaringen en alle kracht hebben hieraan meegewerkt. Onze overtuiging is dat we ons blijven inzetten, om te beginnen op 4 juni 2026. Reden genoeg!

My activity tracking

13
kms

Thank you to my supporters

50

Marielle En Jack Broekhoven May 31, 2026

Roland, heel veel succes komende donderdag. We gaan je volgen in je tocht met en voor Christy. En zeker ook succes met jullie activiteiten van de werkgroep Educatie.

50

Paul En Anita Boekelman May 14, 2026

We wensen je enorm veel kracht tijdens Alpe d’HuZes. Elke stap, elke bocht en elke traan draagt niet alleen verdriet mee, maar ook liefde, verbondenheid en herinneringen die voor altijd blijven bestaan. Een laatste afscheid bestaat soms niet uit woorden, maar uit wat je met je hart blijft meedragen. We hopen dat je onderweg mag voelen dat lieve Christy ergens met je meeloopt. Heel veel sterkte, warmte en een veilige klim.

25

F&F Daemen May 10, 2026

20

MB May 9, 2026

Kaarsenactie MB; veel succes

6

Kees, Rianne En Marieke April 25, 2026

Genieten daar op de berg. Kees, Rianne en Marieke

25

Roland Willems April 25, 2026

Veel succes. Fam. Meurkens

6

Kees, Rianne En Marieke April 17, 2026

Zet hem op en vooral genieten. Kees, Rianne en Marieke

10

Anonymous January 23, 2026

Heel veel succes Roland en breng Christy een mooie laatste groet 💫

26

J Houben January 11, 2026

Succes

26

Anonymous December 16, 2025

Succes!

10

A. Ruijl December 9, 2025

Succes met deze actie.

10

Jenny Vroomen December 7, 2025

25

Phia En Harrie Eijkelenberg December 7, 2025

Hopelijk lukt het jullie dit jaar weer met deze weerbarstige berg

10

Patrick Hertogen December 6, 2025

Heel moedig van jou, succes!!! Patrick

10

Anonymous December 6, 2025

Veel succes

10

Martinus Van Wezel December 5, 2025

Ik hoef geen poster

10

H.J. Truijens December 5, 2025

Succes!

10

Conny December 5, 2025

100

Roland Willems December 5, 2025

Sinterklaasactie Zij-aktief Spaubeek. Dames, hartelijk dan voor een fijne avond en zeer mooei donatie!

10

Anonymous December 4, 2025

Donatie van een kankerpatient. Ik hoef geen poster.

20

Explosion Beek December 3, 2025

50

Frank Feron December 1, 2025

Veel succes Roland !!

26

Buurtvereniging Dorpstraat Spaubeek October 25, 2025

25

Miriam En Loe Bergers October 22, 2025

Een mooi gebaar voor onze fijne vriendin. Voor altijd in ons hart!

2.5k

Hessink's Veilinghuis BV October 21, 2025

25

Paula En Mandy Beugels October 21, 2025

20

Truus Krebbeks October 20, 2025

❤️❤️❤️

Show more

My Activity: Wandelen