Willem Prins

Alpe d'HuZes 2026

AMOUNT RAISED

2178.03

Waarom doe ik mee aan Alpe d'HuZes? / Sechsmal einen Alp hinauf? Warum!?

NL (für die Deutsche Version, sehe unten)

Ik doe mee aan Alpe d’HuZes als eerbetoon aan alle mensen die dag-in, dag-uit strijden of hebben gestreden tegen de kanker in hun lijf. Ik rij de berg op en weer af (en weer op, en weer af) voor de mensen in mijn omgeving, in mijn familie die op dit moment tegen de ziekte vechten — en aan hun naasten, die hen elke dag terzijde staan. Ik fiets omhoog om het onderzoek te steunen dat ervoor zorgt dat er geld beschikbaar blijft voor het onderzoek dat nodig is om steeds betere behandelingen mogelijk te maken. Ik ben dankbaar voor het werk van zorgmedewerkers, artsen en onderzoekers die zich met hun werk inzetten om mensen te helpen hun ziekte te overwinnen, en hoop dat de donaties voor mijn rit eraan bijdragen dat nog meer mensen gezond uit de strijd komen.

Ik rijd mee in de wetenschap dat het allerminst vanzelfsprekend is dat ik kán meedoen aan zo’n evenement, en om mezelf te motiveren om te blijven bewegen. Om er tijdens het bewegen weer bij stil te staan dat we kanker weliswaar nooit de wereld uitkrijgen, maar dat we er wel degelijk aan kunnen bijdragen dat er minder mensen aan deze vreselijke ziekte doodgaan. 

Of ik de 6 haal, weet ik niet, maar ik ga mijn best doen! Wil jij mij steunen?


DE:

Ich nehme an Alpe d’HuZes teil, um all den Menschen zu ehren, die Tag für Tag gegen den Krebs in ihrem Körper kämpfen oder gekämpft haben. Ich fahre den Berg hinauf und wieder hinunter (und wieder hinauf und wieder hinunter) für die Menschen in meinem Umfeld, in meiner Familie, die derzeit gegen die Krankheit kämpfen – und für ihre Angehörigen, die ihnen jeden Tag zur Seite stehen. Ich fahre den Berg hinauf, um die Forschung zu unterstützen, die dafür sorgt, dass weiterhin Geld für die Forschung zur Verfügung steht, die notwendig ist, um immer bessere Behandlungsmethoden zu ermöglichen. Ich bin dankbar für die Arbeit von Pflegekräften, Ärzten und Forschern, die sich mit ihrer Arbeit dafür einsetzen, Menschen zu helfen, ihre Krankheit zu überwinden, und hoffe, dass die Spenden für meine Fahrt dazu beitragen, dass noch mehr Menschen gesund aus diesem Kampf hervorgehen.

Ich fahre mit in dem Bewusstsein, dass es keineswegs selbstverständlich ist, dass ich an einer solchen Veranstaltung teilnehmen kann, und um mich selbst zu motivieren, in Bewegung zu bleiben. Um mir während der Bewegung wieder bewusst zu machen, dass wir Krebs zwar nie aus der Welt schaffen können, aber durchaus dazu beitragen können, dass weniger Menschen an dieser schrecklichen Krankheit sterben. 

Ob ich die 6 schaffe, weiß ich nicht, aber ich werde mein Bestes geben! Möchtest du mich unterstützen?

My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Streefbedrag gehaald

Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld

Emails verstuurd

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

My Updates

Bald geht's los!

Wednesday 3rd Jun
Wir sind in Frankreich! Am Montag sind wir losgefahren aus Amsterdam, und 12 Stunden später sind wir angekommen in Bourg d'Oisans. Es ist hier wunderschön, und es ist krass, zu sehen, was für eine große Veranstaltung es eigentlich ist, mit vielen tausenden Niederländer, die sich eine Woche lang zusammen in diesen zwei kleinen Ski-Orten aufhalten. Weil sie sich einsetzen wollen für Bekannten oder Familienmitglieder, die gegen Krebs kämpfen oder den Kampf leider doch verloren haben.
Ich bin hier mit Stijn, ein guter Freund aus Amsterdam. Bei seiner Frau, Anna (die ich auch bereits über 20 Jahre kenne) wurde vor drei Jahren Brustkrebs festgestellt. Zum Glück ist sie inzwischen wieder gesund — dank ihrer eigenen Kraft, der Begleitung von tollen Ärzten und der fortgeschrittene Krebsforschung. Für Stijn hat das Spendenrennen deswegen eine extra besondere Bedeutung, und ich freue mich, dass ich hier mit ihm mitfahren kann. Ein Tag bevor wir abgereist sind, habe ich mich noch mit meiner Tante getroffen - eine Tante, bei wem ich als Kind sehr viel Zeit verbracht habe, weil ich mich sehr gut mit meiner großen Cousin verstanden habe. Gestern hat meine Tante erneut mit einer Chemo-Therapie angefangen, weil der Krebs sich in ihre Lymfesystem ausgebreitet hat. Beim Fahren morgen werde ich natürlich auch an sie denken und ich wünsche mir, dass auch sie wieder gesund wird! 

Ich bin so gespannt wie es wird, freue mich, dass es los geht morgen, nach 3-4 Monaten intensiver Vorbereitung. 

An unexpected morning ritual: riding up a virtual mountain…

Wednesday 25th Mar

…without leaving the office. Who would’ve thunk it? 

Until very recently, when anyone asked me about my approach to sports, I typically said something along the lines of “I prefer running and cycling, because for those sports I don’t need anything except my shoes or my bike. I can just leave the house and get started. It’s outdoors, I can do it whenever. Perfect.” The thought of doing exercise indoors always felt “off” to me, especially when it came to the types of fitness activities mimicking outdoor activities, like running on a treadmill or riding a stationary bike in a fitness studio — ideally while looking at other people who are actually moving outside through a large window.

For the past four weeks, I’ve been going on virtual rides sitting on my trusty old race bike, which in its turn sits on a Wahoo Kickr Core 2, equipped with a Zwift Hub. A contraption that you install under your bike, replacing your rear wheel with a flywheel that can dynamically adjust its resistance to match whatever virtual environment you’re in or virtual gear you’ve chosen. And if that isn’t enough of an engineering miracle, the Zwift Hub and accompanying software enable you to ride in a virtual world sharing the road with up to over 10.000 other people from all over the world, doing the exact same thing in their homes. It’s mind-blowing, really.

It definitely feels silly, pedaling away to make a digital version of yourself move its legs to glide through virtual representations of the French or Scottish countryside. But from a software product standpoint, it’s genius. Gamification works. But for me specifically, and undoubtedly for many others, there’s one aspect that makes this solution great: it allows me to ride with friends who live, far, far away! So twice a week, my friend Stijn and I get on a Signal call, in full cycling gear (remember what I wrote about feeling silly) and we choose a route or a workout to do together. He’s in Amsterdam, I’m in Brandenburg, and the goal is simple: prepare ourselves for the big event in June, Alpe d’Huzes.

The image shows my avatar after completing Alpe Du Zwift, the digital equivalent of the Alpe d'Huez as it exists in the virtual world of Watopia.  Stijn managed to complete the course 1 minute before me. What a time to be alive! But also: I can't wait to ride up that real mountain. But first, practice!

My activity tracking

1,949
kms

Thank you to my supporters

25.03

Anonymous June 13, 2026

Wat ontzettend tof en moedig dat je dit gedaan hebt. In het kader van better late than never hierbij nog n symbolisch bedrag van mij.

100

Joke Prins June 9, 2026

Lieve Willem, Ik heb helaas gemist dat de Alpe d’HuZes jl donderdag is geweest. (Kreeg foto van Jacob; gehoord dat jullie 5x de berg op volbracht hebben 👏👏👏 ) Ik ga je donatiestreefbedrag niet volmaken, maar wil nog wel deze extra donatie doen voor je inzet en prestatie. 🧡🧡🧡

26

Ivonne June 6, 2026

Gratulation! Dann kuriere mal deinen Muskelkater aus!

26

Annemieke Smorenberg June 5, 2026

zet m op!

56

Anonymous June 3, 2026

Zet m op W’lm

106

Frank Bueltge June 3, 2026

Gogogo

26

Anonymous May 26, 2026

66

De Ferdy Fam May 24, 2026

Go go go!

26

Cor Van Scheltinga May 24, 2026

Zet ‘en op Willem, je kunt het! Hartelijke groet, Cor

100

Weedles May 24, 2026

106

Anonymous May 24, 2026

66

Anonymous May 18, 2026

zet hem op, je kan het!!

26

Anonymous May 18, 2026

66

Anonymous May 18, 2026

Zet m op enzo ;). Klinkt mij als veels te vermoeiend’

26

Anonymous May 15, 2026

Heel veel sterkte en succes met de enorme uitdaging voor dit goede doel.

75

Annegret Richter April 30, 2026

26

Anonymous April 15, 2026

Succes!

40

Anna April 10, 2026

Wat een uitdaging! Super knap, gaaf en gezellig hoe jullie deze rit voorbereiden. Ik juich jullie begin juni, met alles wat ik heb, vanaf een afstand toe. Enjoy the ride!

26

Anonymous April 7, 2026

Veel succes Willem!

50

Stijn Wit April 7, 2026

Supergaaf dat we samen gaan knallen tegen kanker!!

30

Fam. Siewert April 4, 2026

66

Erika Gili April 4, 2026

Thanks for being such an amazing human being 💪

26

Anonymous April 3, 2026

Succes!! Mijn enige tip is: concentreer je op je adem!!

10

Anonymous April 2, 2026

Veel succes Willem!

26

David Wetzel March 27, 2026

20

Svenrgy March 27, 2026

Zet m op! Heel mooi doel waar je je voor inzet 💪🏻

26

Pepijn De Jong March 27, 2026

Zet hem op Willem!!

106

Jos March 26, 2026

Go, Go, Wilm!

100

Anonymous March 26, 2026

Zet hem op favoriete neef 😘! Goeie actie; je kunt het!

26

Anonymous March 25, 2026

35

Anonymous March 25, 2026

Zet m op broer! 💕

10

Floor Hoogeboom March 25, 2026

Tof Willem, kick some asssss!!

43

Thorsten Frommen March 25, 2026

Go, go, go!!!

26

Anonymous March 25, 2026

Op naar de top!

26

Anonymous March 25, 2026

Zet hem op, buurman!

15

Selma Steenhuisen March 25, 2026

Zet n op Willem! Mooie invulling van een midlife crisis 😆

26

Daniel Fizesan March 25, 2026

Good luck Willem!

66

🇩🇰🚴🚴‍♀️+👧🧒❤️ March 25, 2026

Je kunt het willem! 🥳 Allez allez!

15

Marieke Van Den Berg March 7, 2026

Mooi dat je dit doet en zet em op!!

106

Anonymous March 6, 2026

zet 'm op!

106

Anonymous March 6, 2026

Ga er voor lieve Willem, het is een goed doel.

20

Anonymous March 4, 2026

Mooi dat je dit doet, heel veel succes!

10

Anonymous March 4, 2026

Zet ‘m op Willem : )

26

Anonymous March 4, 2026

66

Marene Van Den Enk January 20, 2026

Succes en mooi dat je doet!

26

Willem Prins October 18, 2025

Show more

My Activity: Cycling