Theo Molenbrugge

Alpe d'HuZus 2026

AMOUNT RAISED

673.00

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes

10 jaar afwezigheid bij Alpe d'HuZes betekent niet dat ik mij niet meer heb ingezet voor iedereen die met kanker te maken krijgt.


Als vrijwilliger van IPSO Centrum Midden-Brabant in Tilburg, merk ik de kracht van verbinding. Voor de financiering van hun activiteiten zijn IPSO Centra voor Leven met en na kanker afhankelijk van giften en donaties.


KWF Kankerbestrijding zorgt voor (financiële) ondersteuning van deze IPSO Centra en ik zet mij graag in om dit een duurzaam karakter te geven, omdat psychosociale zorg onontbeerlijk is, naast de behandelingen.


Dat ik mij dit jaar tijdens de koersdag als vrijwilliger inzet, wil niet zeggen dat ik niet ga fietsen. Ik vertrek op donderdag 21 mei op de fiets richting Zuid-Frankrijk zodat ik ruim op tijd in Le Bourg d'Oisans ben. Ik wandel op 3 juni als Alpe d'HuZusser de berg op, en op 4 juni vind je mij 's middags in Bocht 7, ja de Nederlandsche Bocht.


Ik zou het erg leuk vinden als je KWF Kankerbestrijding financieel steuntje in de rug wil geven, zodat ik me niet niet voor niets het zweet op de rug fiets en wandel.


Ik zie jullie snel weer en bedankt voor jullie steun!


Groetjes, Theo

My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

5 keer deelnemer

My Updates

Nog 1 week en 1 dag ...

Wednesday 13th May
Afgelopen zondag fietste ik naar Papendal, om de kleding op te halen voor 2026. Wat een belevenis is het dan meteen weer, oude bekenden, nieuwe gezichten, spanning op de gezichten, verwachtingsvolle drukte, ik kan niet wachten tot ik vertrek.

Ook ik ben gespannen, het is lang geleden dat ik een meerdaagse fietstocht heb gereden.

Ook ik ben verwachtingsvol, al ben ook ik ouder geworden, ik voel me fit. 

Ook ik kijk uit naar l'Alpe d'Huez, zo vele jaren een 2e thuisbasis in de land van Marmotten.

Samen met mijn vrouw Erica, die ik in het kader van Alpe d'HuZes in 2010 voor het eerst ontmoette, tijdens een spinningmarathon voor KWF Kankerbestrijding. 5 jaar later, in 2015, gingen we samenwonen, 8 jaar later, in 2018, zijn we getrouwd, 16 jaar later in 2026 zijn we nog altijd gelukkig samen.

Erica begeleidt mij met de auto vanaf Noord-Frankrijk, haar eerste etappe gaat van Sorbey naar Toul. En samen met onze goede vriend Jos, die zien we op 31 mei in Bourg verschijnen. Jos, die als sinds jaar en dag 1 van de beste vrienden van Erica is.

En ik kijk met een schuin oog naar 2 bergpassen, Col de la Madeleine en Col du Glandon, die normaal gesproken dit jaar op 22 mei open zouden moeten gaan en die nu nog gesloten zijn ... Fingers crossed.

4 dagen achter elkaar, 462 km in totaal , 3180 meter omhoog

Tuesday 28th Apr
Mei komt in zicht en daarmee de start van mijn tocht naar l'Alpe d'Huez ook. Om alvast in de mood te komen, heb ik me aan 4-daagse tocht in het Limburgse heuvelland gewaagd en dat is me goed bevallen. 

Geen garantie voor de 11 dagen vanaf 21 mei, toch start ik er met een gerust gevoel aan ... 

Met bagage fietsen is een hele andere ervaring dan zo hard mogelijk de Cauberg, de Geulhemmerweg, de Bemelerberg, Gulperberg, Camerig, Kruisberg en Eyserbosweg opknallen, maar rustig peddelend, kun je ook nog eens van het landschap genieten. Ook nog eens een pontje hier, een viaductje daar ... 

Ik heb er #ZINININ

Test 1 .. 2 .. 3 Test, test

Saturday 11th Apr
Het is al weer twee weken geleden, maar het fietst heel anders met bepakking. Wat een mooie ervaring is de 3-daagse op en neer naar Gulpen geweest!

En op tweede dag op de Camerig ontmoette ik al een deelnemer aan Alpe d’HuZes, van de triatlon club uit Weesp, ik hoop hem te zien als ik op donderdagmiddag 4 juni eten en drinken mag uitdelen aan de deelnemers in Bocht 7.  Want die dienst mag ik uitvoeren #zininin

21 mei komt steeds dichterbij, maar eerst 24 april nog een 4-daagse Gulpen ...


Over 10 weken vertrek ik ...

Thursday 12th Mar
... en hoe dubbel is dat gevoel als je vandaag een goede vriend uitzwaait naar zijn laatste rustplaats met een Tribute Ride (hij stierf op zijn geliefde fiets) maar er meteen een trainingsrit van 125 km van kunt maken ...


Zondag 22 februari, in de stromende regen fietsend, denkend aan 21 mei 2026 ...

Tuesday 24th Feb
... want dan stap ik op de fiets om naar l'Alpe d'Huez te rijden.

Bikepacking gear, overnachtingen, Polarsteps, GPS route, voeding, kleding, ... te veel om te noemen.

Gelukkig spoelde de regen alle gedachten weg ... en kon ik vast even wennen, mocht het eind mei onderweg ook slecht weer zijn.

Sneeuw, mooie plaatjes dat dan weer wel

Tuesday 6th Jan
Ondanks dat ik behoorlijk wat long distance ervaring heb op de fiets, is het toch noodzakelijk om voldoende trainingskilometers in de benen te krijgen.

Helaas gooit het witte winterlandschap ijskristallen in de eerste fietskilometers van 2026 ...

Thank you to my supporters

50

Brenda En Desiree June 3, 2026

Goed gedaan!!!

20

Mayke Kuitenbrouwer May 25, 2026

Een topper ben je 💪

50

K En W May 22, 2026

Zet 'm op en geniet er samen van.

50

Jocelyn Kock May 21, 2026

Heel veel succes en een goede reis.

66

Hans Molenbrugge May 4, 2026

Over van F.M.D. dag en mijn persoonlijke donatie

26

John Hermes May 2, 2026

Veel succes en houd alles heel!

26

Theo Molenbrugge May 2, 2026

106

Wilfried Heider May 2, 2026

HupTheo !!! Geweldig doel. Sukses !!!

15

Jolanda Van Duijnhoven May 2, 2026

20

Marco Uyl April 15, 2026

Succes met de sponsoractie Theo en weer een mooie ervaring gewenst

20

Nicolle Van Dal March 30, 2026

Succes Theo , trots op onze overbuurman.

66

Anonymous February 24, 2026

Veel succes gewenst met deze mooie uitdaging. Fantastisch dat je dit goede doel op deze wijze blijft ondersteunen!

106

Anonymous February 24, 2026

Succes gewoon doorgaan

26

Theo Molenbrugge February 24, 2026

26

Lydia Verhoeven February 23, 2026

Zet hem op kanjer 💪🏼🚴🏼‍♂️

Show more

My Activity: Wandelen