AMOUNT RAISED
€2602.20
Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes
Ook in 2026 loop ik weer naar de Top!
Na te lang twijfelen kon ik mij niet meer inschrijven, voor de Alp 2026.
Nu er een tweede startmoment is, toch besloten weer mee te doen. En ik ben erdoor gekomen! Yeeeaaahhh!
Genoeg redenen om dit weer te doen!
Helaas een aantal bekenden om mij heen die onlangs de diagnose kanker hebben gekregen en niet te behandelen zijn. Of levensverlengende chemo gaan krijgen. En dit geeft de doorslag om weer naar de Top te gaan lopen.
Natuurlijk loop ik ook weer voor mijzelf naar boven. Ik ben dan 8 jaar na de borstkankerdiagnose.
Met mijn ouders in gedachten, die beide aan kanker zijn overleden. En voor meerdere personen die kanker hebben gehad. Of nog in behandeling zijn, of nog door mogen leven met kanker.
Onderzoek naar kanker is en blijft nodig!
Dit kost geld, veel geld!
Ik zeg: Op naar de Top!
Ik doe mee aan Alpe d’HuZes omdat ik geloof dat wij samen kunnen werken aan een wereld waarin je niet meer doodgaat aan kanker, wil jij mij steunen?
My Achievements
Ik heb me ingeschreven
Foto's toegevoegd
Zelf een eerste donatie gedaan
Vijf donaties ontvangen
Streefbedrag gehaald
Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld
Emails verstuurd
Pagina gedeeld op social
Donateurs bedankt
My Updates
Op naar de Top!!!
Saturday 13th Jun Donderdag 4 juni, de dag dat ik weer naar de Top mocht lopen. Ik zat bij de 2e start. Dus de start begon om 12:00 uur. Om ca 9:30 met de skiliften en de bus naar beneden. Dit verliep voorspoedig. Rond 10:45 was ik al bij de start. Manon gesproken. Zij mocht samen met andere vrijwilligers de start leiden. Eerst een warming-up. En Maarten Peters zong ook nog :Dichter bij de hemel.... Het was al goed warm in het dal. Pfffff ik vond het best pittig door de warmte. In bocht 19 stond Maarten Peters. Dus samen met hem op de foto. Na 2 uur en 15 minuten gegon het licht te regenen. Daarna stroomde het gestaag door. Gelukkig niet meer zo warm. Ondanks de regen toch nog veel support onderweg. In bocht 7 stond Karin. Leuk!!! En weer door. Op ca 500 meter heb ik mijn poncho omgeruild voor een doorzichtige poncho. Zodat mijn naam goed zichtbaar zou zijn. Ik heb best snel gelopen. Met toch ook nog wel wat korte pauzes. Na ca 4 uur en 30 minuten over de finish. Snel naar het appartement en lekker warm douchen. Eerst koffie. Daarna lekker eten. En naar de zaal voor de bekendmaking van het eindbedrag. Deze was naar binnen verplaatst ivm het weer. Ruim op tijd zaten wij op een mooie plek. Wauw!!!! Wat een fantastastisch eindbedrag. Ruim 25 miljoen! FANTASTISCH!!! Douwe Bob zong zijn nummer, speciaal geschreven voor de Alpe d'HuZes! Super mooi!!! Verder zong hij nog een paar nummers en was het feestje ten einde. s'Avonds nog een heerlijk taartje gegeten van de plaatselijke patisserie. Heerlijk!!!! Mooie dag. Gelukkig mochten we de vrijdag nog genieten van mooi weer in een prachtige omgeving.
Nog eentje dan
Tuesday 26th May 2e pinksterdag. Vroeg aan de wandel. Nou ja vroeg. Maar voor mijn doen wel. 9:30 via het Kamper Plantsoen naar de Stadsbrug. Over de dijk naar de Molenbrug. Even een korte koffiepauze. Over de Molenbrug naar het Reevediep richting de Zwartendijk. Bij Steege's Erf weer een korte koffiepauze. Het is al warm genoeg. Via de Zwartendijk naar de Flevoweg. Nog even op een bankje zitten voor een korte pauze. Op naar huis! Ruim 14km gewandeld. En ca 3,5 uur gewandeld. Dit was de laatste afstand training, voor ik naar de Alp ga! Ik zeg: Op naar de Top! 🇨🇵🏔👊🏻💪🏻🥰🤩
Vosbergenpad
Saturday 23rd May Vandaag samen met Karin weer een klompenpad gelopen. Het Vosbergenpad bij Wapenveld/Heerde. Mooie route met veel schaduw. Warme dag. Middag 30 graden. Weer 14 km in de benen! 👊🏻💪🏻
Kick off Alpe d' HuZes 2026
Tuesday 12th May Zondag 10 mei, de kick off voor de Alpe d'HuZes 2026. Samen met Karin naar Papendal mijn kleding ophalen. Geke, Manon, Patricia en Monique gesproken. Leuk! Natuurlijk waren Maarten Peters en Pater Moeskroen er ook bij! Het was weer een mooie bijeenkomst! Over 3 weken zijn wij op de Alp. Komt nu dichtbij! Ik zeg: Op naar de Top!!! Share
Rondom Kampen
Saturday 9th May Vandaag maar weer een langere afstand gelopen, rondom Kampen. Ik denk ca 18 km. Weet het niet precies. De app was uitgevallen. Via Stadsbrug, buitenom IJsselmuiden naar de begraafplaats. Door IJsselmuiden via de dijk naar de Molenbrug. Richting het Reevediep. Via de Zwartendijk naar de Flevoweg naar huis. 3x een korte stop gemaakt. Pittige wandeling! Nu met de beentjes op de bank. Over 3 weken zijn wij al in Steensel. Om op zondag 31 mei s'morgens om 5:00 richting de Alp te gaan. Komt nu echt dichtbij! Share
Rondje Reevediep
Saturday 11th Apr Vandaag rondom Kampen en Reeve gewandeld. Pittig! 4 hellingen op gelopen. 11 km gewandeld! Toch maar mooi weer gedaan! 💪🏻👊🏻
Paasmaandag
Wednesday 8th Apr Maandag 6 april weer een mooi klompenpad gelopen, samen met Karin. Het Wiseperpad. Rondom Wezep. 2x niet helemaal goed gelopen. Totaal 16km gewandeld! Pittige wandeling. Maar dit hebben we toch maar mooi weer gedaan! 💪🏻👊🏻🥰🤩 Bij de Zeuven Heuvelen onszelf getrakteerd op een welverdiende bak koffie met wat lekkers erbij! ☕️🍰🥰🤩 Share
Lange afstand
Monday 30th Mar Zaterdag 28 maart samen met Karin het Horsthoekerpad gelopen. Rondom Heerde. Start bij de Schaapskooi. Leuke klompenpadroute. Door het bos, weiland en door Heerde. Met soms wat uitdagingen over smalle brugjes, schuine beklimmingen en hoge opstapjes. Over de heide terug naar de Schaapskooi Totaal 16 km gewandeld!
Over de helft!
Monday 9th Mar Yes!!! Ik heb al €1275,- aan donaties op mogen halen. Over de helft van het streefbedrag. Super!!! Maar ik hoop natuurlijk nog meer op te mogen halen! Dus kom maar op met die donaties!
2e Alpe'dHuzesdag
Sunday 1st Feb Vandaag alleen naar de 2e Alpe d'HuZesdag in Nijkerk geweest. Helaas geen bekenden gezien. Wel een paar onbekenden gesproken. Aanspraak op een deelnemersdag heb je zo. Gelukkig was Maarten Peters er ook weer bij. Want een Alpe d’HuZesdag zonder Maarten, kan toch eigenlijk niet! Share
Loopband training
Thursday 15th Jan Zo de eerste serieuze loopband training is een feit. Een uur de helling trainen 6-10%. Op naar de Top! 💪🏻👊🏻 Share
€1007
Saturday 27th Dec Super. Binnen een week 2/5 deel aan donatiegeld opgehaald. Sinds gister staat de teller op €1007. Ik hoop mijn streefbedraf te gaan halen! Kom maar door met die donaties! Share
My activity tracking
1,064
kms
Thank you to my supporters
€25
As Van Enk June 6, 2026
€25
Anonymous June 4, 2026
Kop op!
€26
Geert De Groot June 4, 2026
Veel succes!
€1.20
Wim Meijberg June 4, 2026
Nogmaals succes en ik hoop dat mijn actie jouw donatiebedrag nog wat meer omhoog helpt.
€25
Anonymous May 29, 2026
Succes!
€34
Anonymous May 29, 2026
Succes Rieneke!
€26
Paula Visser May 28, 2026
Heel veel succes Rieneke!
€14
Anonymous May 28, 2026
Go Rieneke🫶🏻
€26
Paulien Van Doorn May 28, 2026
Succes weer met de klim,je kunt het 💪😘
€26
Lisette Schilder May 28, 2026
Succes topper! Je kunt het!!!
€25
Anonymous May 28, 2026
€100
Rieneke May 28, 2026
Anonieme contante donatie in de bus, voor mijn actiepagina. Wie o wie? Heel blij mee!!!
€10
Anonymous May 28, 2026
Heel veel succes! 💪💪
€10
Daphne Stoel May 28, 2026
Wat super knap dat je weer mee doet voor dit goede doel. Succes Rien 😘
€10
Henk En Grietje De Boer May 27, 2026
€30
Anonymous May 26, 2026
€26
Robbert Meijberg May 26, 2026
€50
Wim Meijberg May 26, 2026
Succes volgende week
€26
Annelies May 26, 2026
Succes weer Rieneke!💪
€26
Nick Grolleman May 22, 2026
€20
Karin Velthuis May 22, 2026
Wens je hele fijne dagen toe. Geniet van de tocht. Ben super trots op jou. Jij kunt het.
€50
Leun May 20, 2026
Contante donatie
€10
Jan Van Dijk May 19, 2026
€15
Anonymous May 17, 2026
Heel veel succes Rieneke👍💪
€15
Van Dijk May 17, 2026
Rieneke,heel veel kracht en sterkte voor deze wandeling
€10
Anonymous May 6, 2026
Veel succes👍
€15
Tamara Meijberg May 5, 2026
Succes Rien !
€26
Jacolene Van Dijk May 4, 2026
Topper ben je!
€100
Anonymous May 4, 2026
Succes Rieneke.
€10
Anonymous May 2, 2026
€50
Trijnie May 2, 2026
€26
Corné En Gerjanneke Vreugdenhil May 2, 2026
Wat een mooi initiatief. Veel suc6!
€26
Anonymous May 2, 2026
€10
Alice Stam May 1, 2026
Neehoor
€26
Anonymous May 1, 2026
Succes
€25
Annette May 1, 2026
Veel succes🙏
€5
Lidy Vd Weerd April 24, 2026
€50
Jan Bouma April 20, 2026
Ook deze keer weer veel succes toegewenst, we leven met je mee!
€20
Helper April 20, 2026
€26
Anonymous April 16, 2026
Succes weer Rieneke!!!
€26
Jaco Weij April 13, 2026
Wat goed dat je weer de beroemdste Alp gaat beklimmen. Veel voldoening toegewenst!
€26
Anonymous April 8, 2026
Rieneke, knap dat je weer mee doet. Heel veel succes
€15
Anonymous April 4, 2026
Heel veel succes!!
€26
Hetty Boersma March 17, 2026
€26
Angelien Knul March 17, 2026
Succes maar weer💪
€106
Anonymous March 11, 2026
Zet hem op weer. Je kunt het topvrouw! En geniet bovenal van de week daar! 🥰
€26
Angela March 9, 2026
Succes Rien❣️💪🏻
€66
Anonymous March 9, 2026
€10
Anonymous February 1, 2026
€50
Karin February 1, 2026
Hey Rieneke, Dit jaar toch weer naar de top! Het gaat je ook deze keer weer lukken! Heel veel succes!
€66
Marika January 5, 2026
Je bent een kanjer Rieneke! Op naar de Top
€15
Hannie Baars January 5, 2026
Zet hem op, succes!!!
€25
Dicky En Luuk December 30, 2025
Contante donatie van fam. Prikken! Ze wensen mij succes!
€26
Chantal Zegger December 30, 2025
Zet 'm weer op Rien!
€10
Anonymous December 29, 2025
Tof dat je toch naar de TOP gaat!
€250
Ageeth December 27, 2025
Contante donatie van Ageeth.
€10
Anonymous December 23, 2025
€16
Geke Kiers December 23, 2025
Zet hem op meid. Trots op jou en ik zal je van afstand de berg op juichen
€15
Cyriel En Iris December 22, 2025
Wat fijn dat je weer mee kan doen met de Alpe d’HuZes! We steunen je graag bij dit waardevolle doel, heel veel succes straks!! 🍀
€50
Femmie Van Enk December 21, 2025
Je bent een topper . Veel succes
€26
Chris Van Oort December 21, 2025
Hierbij nog een duwtje in de rug. Goed bezig hoor!! Veel succes daar en veel succes bij de voorbereidingen 💪💪
€50
Jan Bouma December 21, 2025
Mooi om te horen dat je de klim opnieuw onderneemt
€10
Henriëtte Prins-Kloen December 21, 2025
Zet 'm op
€15
Monique Woning December 21, 2025
Wat goed en fijn dat je er weer bij bent! We gaan er weer een mooie week van maken!
€10
Anonymous December 21, 2025
Heel veel succes weer, topper! 👏🏼🍀
€10
Henriëtte December 21, 2025
Succes
€66
Paulien Van Doorn December 20, 2025
En daar ga je weer,op naar de top. Je kunt het,zet 'em op! 💪😘
€10
Ineke December 20, 2025
€5
Anonymous December 20, 2025
€26
Danielle Brinkman December 20, 2025
Heel veel succes kanjerr!
€10
Schinkel December 20, 2025
Whoop whoop, je kan het!
€15
Anonymous December 20, 2025
Lieve Rieneke, jij kan dit! Zet 'm op. Liefs Marianne
€25
Gertrude De Wilde December 20, 2025
Succes met alle voorbereidingen
€25
Liesbeth De Lange - Bakker December 20, 2025
€10
Anonymous December 20, 2025
Stoer hoor. Hoeveelste keer?
€10
Anonymous December 20, 2025
Toch weer naar de top! Succes
€26
Siska Vd Wal December 20, 2025
Zet em.op topper!!!
€26
Nicole Vriezen December 20, 2025
Tóch erbij!! Voor mij nu al de held van de berg!! We gaan er een mooie week van maken daar!
€26
Veronique Van Oort December 20, 2025
Lieve Rien, wat ontzettend fijn dat weer mee mag en kan doen! Heel veel succes en ik ga je weer volgen de berg op💪♥️
€30
Iris Wellenberg December 20, 2025
Zet m op topper!
€10
Anonymous December 20, 2025
€26
Erna Van Beek December 20, 2025
Topper!!
€25
Hetty Neleman December 20, 2025
Geweldig dat je weer mee doet!
€26
Anonymous December 20, 2025
Je gaat toch….topper! Heel veel succes 😘
€26
Lisette Schilder December 20, 2025
Topper!! Wat goed dat je toch weer gaat!!
€10
Anonymous December 20, 2025
€6
Mirjam Kamminga December 20, 2025
€106



Knap gedaan, Rieneke!