Moniek Haafkes

Alpe d'HuZus 2026

AMOUNT RAISED

2289.10

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZus

Fietsend naar Frankrijk naar Alpe d'HuZes. 1100 Kilometer met 9.000  hoogtemeters. Niet alleen maar samen met nog zes teamleden van Kanker Helpen Genezen. Met deze fietstocht hoop ik veel geld op te halen voor dit oh zo belangrijke en goede doel: geld voor onderzoek zodat mensen niet meer dood gaan aan kanker maar met kanker of beter nog genezen van kanker. Dit is steeds vaker het geval en daar hebben mijn sponsoren van de afgelopen jaren flink aan bijgedragen. Met veel liefde en plezier stap ik op 24 mei op de fiets om negen dagen later bovenop de Alpe aan te komen. Dan heb ik één 'rust' dag om op woensdag de Alpe nog een keer te beklimmen tijdens Alpe d'HuZus. De Zesdag ondersteun ik onze team, doe ik vrijwilligerswerk en moedig ik iedereen aan die naar boven gaat. Samen zijn we sterker om kanker te helpen genezen. Laten we hopen dat onze teamnaam werkelijkheid wordt. 

Help je mee? 

Doneer dan een bedrag op deze actiepagina. Elke euro telt. Om mij een steuntje in de rug te geven zou  een cent per kilometer doneren geweldig zijn.   € 11,00 Is een mooi bedrag voor de 1100 kilometer die ik ga fietsen. Uiteraard mag je dit verdubbelen of vermenigvuldigen met welk getal dan ook. 

Elk jaar fiets ik voor alle lieve familie, vrienden en andere kennissen. In 2026 fiets ik speciaal voor Edwin, mijn neef die vandaag is gestart met zijn chemokuur. Hij gaat mee op mijn ' bagagedrager'. En voor lieve Sophie, teamlid KHG, en Jan, mijn wijze buurman. Beiden helaas dit jaar veels te vroeg overleden door kanker.  

Het blijft zo nodig om veel geld op te halen voor onderzoek naar een oplossing. Daarom alvast veel dank voor jullie steun aan mijn actie.

liefs Moniek 


My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

5 keer deelnemer

My Updates

Streefbedrag verhoogd

Thursday 14th May
Ja en dan zit je ineens boven je streefbedrag!! En wat doe je dan? Laten staan of toch aanpassen? Ik heb het laatste gedaan om jouw te stimuleren mij toch aan mijn nieuwe streefbedrag te helpen. En zo helpen we samen mee om kanker te genezen. 

Waarom € 1332,00? Als alpe d’huzusser wordt je gevraagd minimaal € 666,00 op te halen. Dat maal twee maakt mijn nieuwe streefbedrag. Ik fiets met velen op mijn bagagedrager maar dit jaar speciaal voor mijn neef Edwin en mijn vriendin Dianne. Beide hopen dat de behandeling die ze krijgen hen een toekomst biedt. Hoe goed (of slecht) je perspectief ook is, het is altijd spannend en onzeker. Een zware last voor henzelf en hun (directe) omgeving. 

Iedereen wil graag jong blijven maar nog liever  willen we oud worden. Daarom fiets ik voor dit goede doel en wil ik bijdragen aan onderzoek dat oplossingen vindt tegen kanker. In de afgelopen 15 jaren hebben we veel succesverhalen gehoord en leven mensen langer met kanker. Dus ja, jouw bijdrage maakt echt het verschil. Steun je mijn actie? € 11,00 is voor mij een speciaal getal maar elk bedrag is welkom. Elke euro telt! 

Veel dank! Samen sterker,

Moniek🙏🏼💙

Mijn inspanning voor dit goede doel!

Wednesday 17th Dec
Het lijkt altijd te gaan om de dag dat je die mooie berg op fietst. Ik deed dat in 2011 voor het eerst, in 2017 5x en in 2019 lukte het me maar 1x. Het gaat niet om hoe vaak je naar boven fietst maar dat je de onmacht die je voelt als er WEER iemand in je omgeving wordt geconfronteerd met kanker. Ik weet niet hoe het bij jou is maar bij mij gaat het eigenlijk altijd over iemanden...dus meerdere dierbaren. Of dat nu familie is of vrienden of buren of collega's. Jaarlijks krijgen zoveel mensen de diagnose kanker. Gelukkig steeds meer met een toekomstperspectief maar nog lang niet allemaal. Daarom zet ik mij opnieuw in voor dit goede doel. Voor mij is de tijd vrij maken en nemen om te trainer eigenlijk mijn grootste inspanning. Ik heb er namelijk lang niet alijd zin in. Rustig moeten fietsen om de conditie op te bouwen, straks intervaltraining doen is helemaal niet mijn ding. Maar het MOET om straks de uitdaging aan te kunnen en met vijf teamlieden de tocht naar de Alpe per fiets af te leggen. Gezond eten, beter gezegd, niet snoepen, is ook zo'n uitdaging voor mij. Maar vijf kilo lichter fiets echt een stuk makkelijker omhoog. Alles om ervoor te zorgen dat ik ook plezier kan beleven aan de beklimming van de Alpe. En dat het dan ook afzien is neem ik op de koop toe. Want degene met kanker moet ook door en dat is een veel groter ' gevecht' . 

De grootste inspanning is het sponsorgeld ophalen. Daar is na al die jaren bij mij de rek wel een beetje uit. En toch is dit het belangrijkste waarom ik naar de Alpe fietst en weer mee doe aan Alpe d'HuZus. Zoveel mogelijk geld ophalen om van kanker een chronische ziekte te maken en te zorgen dat mensen met kanker kwaliteit van leven behouden. Er gaat niks boven gezondheid. Het lijkt zo'n cliché maar is waarheid als een koe. 

Al deze inspanningen en uitdagingen ga ik de komende vijf maanden fanatiek aan. Ik hoop dan ook dat deze blog jou er toe aanzet om mijn inspanning een beetje lichter te maken. Dat kan je doen door een donatie op mijn actiepagina. Eén euro of één eurocent per km (€ 11,00) die ik straks naar Frankrijk fiets. Het bedrag maakt niet uit want elke euro telt en je maakt echt het verschil. 

Alvast veel dank voor de wind in mijn rug,

Moniek 

My activity tracking

4,357
kms

Thank you to my supporters

26

Anonymous June 4, 2026

Moniek fantastisch, ik ben het vanuit droog Nederland aan het bekijken. Chappo Rinus

26

Herma June 4, 2026

Aan iedereen van team Kanker Helpen Genezen. Wat zijn jullie allemaal toppers. Heel veel respect voor iedereen. Allemaal Kanjers

26

Peter Koolhaas June 4, 2026

Toi Toi Toi

11

Jezebel Van Deventer June 3, 2026

Zo goed dat je dit doet.

158

Anonymous June 2, 2026

🍀

15.65

Miranda En Roy June 1, 2026

78,25 km x0,10 cent = €7, 825 maar vandaag zetten we de verdubbelaar in €15,65. Aangekomen op de Alpe d'Huez! 🚴‍♀️🏔️ De benen kapot, de longen getest, maar wát een baas ben je! 😄 Van de IJssel naar de Alp — en gewoon omhoog geknald. Nu eerst bijkomen… en daarna iedereen vertellen hoe zwaar het “best wel meeviel”

12.42

Miranda Derksen May 31, 2026

124,18 km vandaag x 0,10 cent voor de zware dag van vandaag en voor Rene❤️

11.60

Miranda En Roy May 30, 2026

116 km x 0.10 cent voor vandaag 11,60€ op naar morgen, en nog een paar dagen

26

Ineke Ankersmit May 30, 2026

Veel bewondering voor jullie tocht en einddoel 💪

13.05

Miranda En Roy May 29, 2026

130,5 km x 0,10 cent is 13,05 voor de zware dag van vandaag.

13.30

Miranda En Roy May 28, 2026

133 km x 0,10 cent voor vandaag, op naar morgen💪

25

Monique Woning May 27, 2026

Voor je tomeloze en liefdevolle inzet voor Ad6! Bewondering en een diepe buiging voor jullie geweldige fietstocht naar de berg! Dankbaar dat we op elkaars pad zijn genomen tijdens dit geweldige evenement! Vreemden worden vrienden..... Liefs en tot op de berg. 😘

11

Karin Van Dompselaar May 27, 2026

Leuk om met je verslag een beetje mee te reizen. Heel veel succes en plezier.

13

Jessica De Jong May 27, 2026

Voor jullie doorzettingsvermogen. Voor allen die het kunnen gebruiken een dikke knuffel!

11.90

Miranda En Roy May 26, 2026

Voor de 119 km van vandaag x 0,10 cent. Succes en tot morgen!

26

Sharon En Jeroen May 26, 2026

heel veel succes toppers

10

Anonymous May 26, 2026

Succes Moniek. 💪🏼

15

Greta Zweverink May 25, 2026

Succes Moniek! Je bent een topper 🍀😘

26

Ronny Mulder May 25, 2026

Goed bezig

9.70

Roy En Miranda May 25, 2026

97 km x 0,10 cent voor dag 2!

26

Antonette May 25, 2026

Omdat je een topper bent!

13.50

Miranda En Roy Derksen May 24, 2026

Voor de km van vandaag x 10 cen!

26

Fam Bregman May 24, 2026

Je bent een blijft een super kanjer keer op keer zet jij je in met ongelofelijk veel kracht en energie vol overgave!! Je kan het onwijs veel respect! Super veel succes en lekker knallen en genieten. Veel liefs en knuffels van ons allemaal Marco & Katinka Mandy en Robin xxx

26

Anonymous May 24, 2026

Klein duwtje in de rug voor jou en de mensen op je bagagedrager

26

Domien Brandsma May 24, 2026

Succes !

6.66

Gina May 23, 2026

Een kleine hart onder de riem. Zo knap dat je dit doet. Succes en veel (fiets) plezier. Ik zie je volgende week op de berg. 💛

26

Danielle E. May 23, 2026

Succes!!🍀

66

Ben En Hester May 23, 2026

En daar gaat ze weer hoor…. Nu voor de laatste keer. Op de fiets naar de Alpe en daar ook nog 2x de Alpe op!! We wensen jou en jouw team een hele mooie tocht, veel plezier, goed weer en succes! Liefs Ben en Hester

26

Robbert Van Der Staaij May 23, 2026

Succes topper(s)

26

Barry En Gerriene Scholtes May 22, 2026

In plaats van een stroopwafel onderweg, een steuntje in de rug voor je/jullie 💪

50

Franciska Lebbink May 22, 2026

Succes en veel plezier met de tocht en Alpe d'HuZes!

11

Yvonne May 20, 2026

Trots op jou! Weer de uitdaging aangaan voor dit doel. Dus natuurlijk een klein zetje omhoog! Zet em op 💪🏻🍀

10

Reina May 20, 2026

Zettum op kanjar❤️😘

10

Anonymous May 19, 2026

Heel veel succes!💪❤️

66.66

Mirjam Haafkes May 17, 2026

Nou zusje, de laatste keer naar de Alp om te fietsen. Dat zal wel even afkicken worden. Jaren heb jij je ingezet voor KWF, maar meer nog voor alle mensen die vechten tegen die vreselijke ziekte. Ik ben super trots op je. Dus nu voor de laatste keer: TOPPER, je kunt t. Vreet die kilometers op richting Frankrijk. Je kunt t en laat niets of niemand jouw het gevoel geven dat je de slechtste of de mindere bent. In mijn ogen ben jij de beste, de liefste en degene die de zieke mensen het meeste steunt. Fout kun je het dus niet doen. Ga ervoor 💪💪💪💪💪💪💪💪💪

66.66

Mam En Pap Haafkes May 17, 2026

Mama en papa zijn zeker trots op je dat je weer de enorme uitdaging aangaat om naar de Alp te fietsen vanuit Nederland. Ook al weten ze het niet meer, de herinneringen zitten toch wel ergens verstopt in 1 van hun laatjes. Succes en laat je onderweg niet kisten. Je kunt t😍

26

Harold Derksen May 16, 2026

Petje af voor jou Moniek en suc7

26

Anita Korendijk May 15, 2026

Respect!! Niet alleen die berg op maar ook nog eens dat hele eind ernaartoe! Heel veel succes Monique. Liefs, Anita (ex-Alpe d'HuZes er - team evenementen)

11

Anonymous May 14, 2026

26

Esther Lamers May 13, 2026

Fantastisch dat je dit doet. Veel succes

26

Anonymous May 13, 2026

26

Rob May 12, 2026

Veel plezier, succes en gewoon blijven trappen.

25

Ineke May 10, 2026

Suc6 Mijn ING rekening staat op mijn meisjesnaam, van den Hoorn

26

Rina May 3, 2026

Topper succes 🍀

26

Harmen En Esther Hylkema April 27, 2026

Lieve Moniek, heel veel respect voor jouw enthousiasme en doorzettingsvermogen. Op naar 100% genezing 🧡🧡🧡

116

André Den Hollander April 24, 2026

Lieve schat, Jouw tomeloze inzet voor goede doelen moet beloond worden. Als ik zie hoeveel je er voor doet (en laat) draag ik met liefde mijn steentje bij. Met deze bijdrage kom je in ieder geval aan je gewenste streefbedrag maar hoop dat dit nog extra gaat groeien. Elke euro telt. IAM4EVER

15

Helga April 23, 2026

Allemachtig veel succes!!

11

Hanneke April 17, 2026

Ik doneer eigenlijk nooit acties via FB, maar heb zo'n respect voor jouw wil en doorzettingsvermogen. De manier waarop je jouw doel in beeld en onder woorden brengt. Succes met de laatste voorbereidingen en wederom die ene zware strijd, voor iedereen die strijdt. Je bent een topper!

10

Denice Kiekebosch April 16, 2026

Heel veel succes!!

50

Luc January 25, 2026

20

Edwin Mensink January 25, 2026

11

Hanny Dormans-Wagemans January 13, 2026

50

Anonymous January 12, 2026

Proficiat met je verjaardag 🎈

20

Anonymous January 12, 2026

66

Mirjam Haafkes January 11, 2026

Soms hoef je geen woorden te zoeken, want we weten allebei wat deze tocht betekent. Voor wie je fietst. Voor wie je mist. Voor wie je hoop geeft. Ik ben trots op elke meter die je aflegt van Holland naar Frankrijk en daarna nog weer op de berg. Want elke kilometer die jij fietst, betekent hoop voor anderen. Een topper ben je. Lof U

25

Rina January 11, 2026

Een mooie verjaardag en inderdaad zijn er helaas velen die strijden. Gezondheid is het grootste cadeau liefs

15

Ingrid January 11, 2026

10 Januari...mam Dus...🥰 Succes mop 🍀👊🏼

66

Jacquelien January 10, 2026

Whoop 🙌 whoop 🙌 goeie reis!

50

Pauline Den Hollander January 8, 2026

Zo’n respect voor jullie tomeloze inzet voor goede doelen. Ik ben zo trots als een pauw. Zet hem op kanjers.

55

Anonymous December 21, 2025

50

Anonymous December 21, 2025

In de pedalen! Jouw voorbereidingen zijn begonnen; fijn dat ik zo kan bijdragen voor meer onderzoek en implementatieprojecten.

50

Ardy December 19, 2025

Graag steun ik KWF, teveel mensen al moeten missen door deze ziekte, o.a. mijn vader, lang geleden en helaas mijn broer 2 maanden geleden. Dus Moniek heel veel succes!!

100

Bianca December 18, 2025

Wat een geweldige uitdaging. Je bent een topper! Zet hem op💪

26

Elvira December 17, 2025

Hi Monique, topperrrrr! Grtjs, Elvira

11

Karin V D December 16, 2025

Een mooie alternatieve do-it-yourself Tour for Life zo. Heel veel succes en plezier met alle voorbereidingen.

50

Anonymous December 16, 2025

25

Anonymous December 8, 2025

26

Elles Echtermeijer November 29, 2025

Zet hem op topper...🥰

15

Heidi Baack November 29, 2025

Super topper!!!!

22

Marcel Oosterhout November 27, 2025

Fietsvakanties zijn mooi. Een fietsvakantie met een goed doel is bijzonder!! Geniet en successss 🍀

66

Sija Van Der Kraaij November 26, 2025

Topper

15

Hein De Man November 26, 2025

Succes 🍀😘

66

Moniek Haafkes November 26, 2025

Show more

My Activity: Fietsen