Melanie van der Made

Alpe d'HuZus 2026

AMOUNT RAISED

600.45

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZus

Alpe D'HuZus

Op 3 juni 2026 beklim ik samen met Mariska de Alpe d’Huez en zetten wij ons tijdens de koersweek in als vrijwilligers bij de Alpe d’HuZus.
Omdat de reguliere inschrijvingen voor Alpe d’HuZes razendsnel vol zaten, hebben wij besloten niet alleen de berg te beklimmen, maar ook achter de schermen als vrijwilligers ons steentje bij te dragen.
Dit betekent dat wij de Alpe d’Huez niet op de officiële koersdag, maar één dag eerder zullen beklimmen.

Samen komen wij in actie voor het KWF met als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar kanker en voor verbetering van de kwaliteit van leven van mensen met kanker.

De Alpe D'Huez is een berg in de Franse Alpen. Deze tocht telt 21 bochten en is 14,5km lang en een gemiddelde stijging van 7,9%. 
Een pittige tocht, maar niets vergeleken met de strijd die veel mensen dagelijks leveren tegen kanker.

Wij gaan de berg beklimmen ter nagedachtenis aan dierbaren en als steun voor iedereen die zelf of in hun omgeving met kanker te maken heeft (gehad). Zo willen wij ons steentje bijdragen. 

Wij zullen jullie vanaf heden meenemen in onze reis naar de Alpe D'HuZus in juni.
Deze reis omvat onze trainingen, voorbereiding en natuurlijk de sponsoracties! Omdat wij vrijwilligers zijn hebben wij ieder onze eigen sponsorpagina. 

En daar hebben we jullie hulp bij nodig!
Elke gedoneerde euro aan de Alpe D'HuZes komt ten goede voor onderzoek naar- en tegen kanker.

My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

My Updates

Nog eventjes en dan is het echt zover: Alpe D'HuZus 2026!🤗

Saturday 30th May
De laatste blog voorafgaand aan dit bijzondere avontuur.

Sinds onze inschrijving in november vorig jaar hebben Mariska en ik samen mooie wandelingen gemaakt in Schoorl en Zandvoort. Daarnaast heb ik zelf ook prachtige wandelingen gemaakt in Oostenrijk en Duitsland. Onze laatste grote training vond eind april plaats in Nijmegen, waar we de N70 hebben gewandeld. Een route van 15 kilometer met pittige klimmetjes.

Op 9 en 10 mei hebben wij, in samenwerking met Kees Mens, molenaar van De Lastdrager, tijdens de Nationale Molendagen een succesvolle sponsoractie georganiseerd. Deze drukbezochte dagen hebben een prachtig bedrag van €415,90 opgeleverd voor de Alpe d'HuZus! 🤗

Een paar weken geleden gooide een ontsteking, gevolgd door een ingreep via de huisarts, bij mij flink wat roet in het eten. Door de pijn leek Alpe d'HuZus verder weg dan ooit, terwijl het juist steeds dichterbij kwam. Dankzij antibiotica, pijnstilling en de thuiszorg van twee lieve vriendinnen werd de wond goed verzorgd❤️ Inmiddels is die extra zorg niet meer nodig en neemt de pijn gelukkig af.

Ik heb er ontzettend veel zin in om samen met Mariska, alle andere deelnemers en vrijwilligers er een onvergetelijke week van te maken. Als vrijwilligers dragen we ons steentje bij aan dit bijzondere evenement. Wij zijn er klaar voor om te knallen! 🤗💪🔥

Mocht je ons live willen volgen op woensdag 3 juni en de koersdag; er is live radio en tv via de Alpe d'HuZes-app en website. Daarnaast kun je onze naam invoeren in de app, zodat je ons kunt volgen via een soort track & trace. De verhalen en foto's zullen we uiteraard delen🤗

Tot snel!🥰

Veel liefs,

Melanie

Sponsoractie in samenwerking met Kees Mens, molenaar van Molen de Lastdrager in Hoogwoud

Monday 4th May
In samenwerking met Kees Mens, molenaar van Molen de Lastdrager in Hoogwoud, organiseren wij, Mariska en Melanie tijdens de Open Molendagen op 9 en 10 mei 2026 een sponsoractie voor Alpe D’HuZus/KWF.

Kom genieten van heerlijke, zelfgebakken pannenkoeken en speculaas, bereid met meel dat door de molen is gemalen. De speculaas is verkrijgbaar zolang de voorraad strekt. Met jouw vrijwillige donatie draag je direct bij aan het goede doel.

Met deze actie willen wij zoveel mogelijk geld ophalen voor onderzoek naar en de bestrijding van kanker.

Tijdens deze dagen staat er een collectebus klaar voor jouw bijdrage, of je kunt eenvoudig doneren via één van de QR-codes. Elke donatie, groot of klein, maakt verschil en gaat volledig naar het goede doel.

Je bent van harte welkom om de molen vrijblijvend te bezoeken tussen 10.00 en 16.00 uur.

Wil je meer informatie over de sponsoractie, kun je er niet bij zijn maar wil je toch een bijdrage leveren? Dan kun je via één van onze websites sponsoren via de onderstaande link.

Help jij ons mee?

Over een maandje is het zover!

Monday 4th May
Over een maand is het zover: dan beklimmen Mariska en ik de Alpe d’Huez💪. 

Afgelopen weekend zijn wij naar Nijmegen geweest om daar de N70 te wandelen. Een mooie route van 15 km, met pittige klimmetjes en met de warmte erbij was het af en toe best een uitdaging🔥.  

Daarna natuurlijk ook echt genoten; ’s avonds lekker terrasjes gepakt in Nijmegen en gisteren heerlijk ontspannen bij Thermen Berendonck🤗. 

Op naar volgend weekend, maar daarvoor later meer! 

Zandvoort

Saturday 25th Apr
29 maart 2026: 

Samen met Mariska een prachtige wandeling gemaakt door Zandvoort, wat een uitzicht!🥰🤗

We startten op het circuit, liepen langs het strand en door de duinen, 23 km in de benen.
Hoewel we af en toe een paar kleine buitjes hadden, hebben we het qua weer echt getroffen. De laatste 5 km werden pittig, maar opgeven was geen optie. Juist op het moment dat je denkt dat je niet meer kunt, zit er vaak nog veel meer in.

Onderweg hadden wij lekker bijgekletst, verschillende nummers gezongen, genoten van de muziek langs de route en de gezelligheid tussen de deelnemers en vrijwilligers. De sfeer zat er goed in! Tussendoor nog heerlijk een terrasje gepakt. Een goede training richting juni, nog ruim 2 maanden om ons voor te bereiden💪.

Seefeld in Tirol

Saturday 7th Mar
Het is alweer ruim een maand geleden dat ik terug kwam uit Oostenrijk, Seefeld. 
Ondanks dat het eventjes geleden was, blik ik graag terug op deze prachtige vakantie!🥰🤗❄️ 
In Seefeld had ik heerlijk door het dorp gestruind, gerelaxed, ben ik naar leuke restaurants en barretje geweest en heb ik prachtige wandelingen gemaakt. Een van de mooiste wandelingen was het beklimmen van de Kranzberg, een berg van 1391 meter, net over de grens van Duitsland in Mittenwald.

Ik besloot de Kranzberg te voet te gaan beklimmen. Het skiliftje zag er nogal gammel uit en er zat bijna niemand in, dus met mijn hoogtevrees leek lopen voor mij de fijnste optie. Het was een flinke klim. Op sommige stukken lag een dikke laag sneeuw, waaronder het ijzig glad kon zijn. Even verderop zag ik een man over een toegankelijker en minder besneeuwd pad lopen en dacht: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Nog steeds vraag ik me af of ik in eerste instantie over een oude ski- of langlaufbaan had gelopen. Sommige stukken waren behoorlijk steil en het was behoorlijk intensief, maar opgeven was geen optie. 

Het uitzicht boven op de berg maakte de beklimming meer dan de moeite waard. 

Dit jaar ga ik, op 3 juni 2026 samen met Mariska de Alpe d’Huez beklimmen, die met zijn 1.860 meter nog een stuk hoger is. 
Twee weken terug hebben Mariska en ik in Groet weer een van de eerste wandelingen samen gemaakt van het jaar, geen grote, maar een heerlijke wandeling door het bos, over de duinen en het strand. Vorige week had ik met Evelien een rondje Onderdijk gewandeld, ondanks dat we een wandeling zouden maken van 5 km, is die uiteindelijk verdubbeld omdat we ergens een bordje hadden gemist(Sorry Eef😂). 
Deze wandeltochten zie ik zeker als een goede voorbereiding voor de Alpe. 

Nog een kleine 3 maanden te gaan, de echte trainingen komen er aan! Lets go Mariska!😎💪

Thank you to my supporters

30

Dominique May 31, 2026

Succes en veel plezier !

20

Manon Bakker May 31, 2026

Heel veel succes!

15

Curley Rood May 30, 2026

Succes meiden!!!

25

Michel May 30, 2026

20

Denise Potveer May 30, 2026

Veel succes Mel, je bent een topper!

20

Ilse May 30, 2026

Succes Melanie! Super dat je dit doet

10

Toke Van Der Pijl-Veenhof May 25, 2026

Zet hem op Melanie je kunt het succes meis!

26

Anonymous May 23, 2026

Heel veel succes Melanie.

10

Rob En Rita May 22, 2026

5

Anonymous May 13, 2026

Succes meiden!

26

Anonymous May 11, 2026

5

Floris Van Leeuwen May 11, 2026

Goed dat jij hier aan mee doet en je er voor inzet. Heel veel succes en plezier 3 juni. Zet 'm op!

50

Kees En Marga May 10, 2026

90.45

Anonymous May 10, 2026

20

Daisy Koomen May 10, 2026

5

Anonymous May 10, 2026

5

Anonymous May 10, 2026

10

Anonymous May 10, 2026

10

Anonymous May 10, 2026

Zet ‘m op kanjer!

15

Ted Wester May 9, 2026

10

Cornelis Reek May 9, 2026

Succès

10

Juna, Senn, Nola, Renate, Martijn May 9, 2026

Lekker bezig Mel/ professionale molen-bouwer! Zet hem op. Verdiende borrel kan je achteraf komen halen. Je weet wel waar !!! 🔥😍💪

10

Molenaar Erik May 9, 2026

Succes Melanie, goeie actie!

10

Anoniem May 8, 2026

20

Soraida May 7, 2026

Zet hem op topper!

20

Anonymous May 7, 2026

26

Meriam November 27, 2025

25

Anonymous November 18, 2025

26

Anonymous November 18, 2025

Heel veel succes, Melanie!

26

Lau & Jell November 15, 2025

Lopeuuh Mel!!💪🏼

Show more

My Activity: Wandelen