Marisca van Lammeren

Alpe d'HuZes 2026

AMOUNT RAISED

3228.00

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes

Lieve allemaal,
Na maanden ernaar toegeleefd te hebben is het zover,... Ik heb een startbewijs in handen.
na het zien van de indrukwekkende, maaar ook hartverscheurende beelden op sbs6 wist ik:
Ik móet de Alpe d'Heuz op. Lopend.
Want kanker heeft veel te diep in mijn leven ingegrepen. Binnen slechts 4,5 week verloor ik mijn lieve broer Richard - hij werd maar 56 jaar. Ook mijn schoonzus is aan deze ziekte overleden. Ik heb mijn buurjongen op zijn 30ste verjaardag begraven zien worden, door een hersentumor.
Ik heb van dichtbij gezien hoe chemo levens kan redden, maar tegelijk onvoorstelbaar veel kapotmaakt.
Een goede vriend vecht nu al 7 jaar tegen een agressieve vorm van leukemie. Een lieve kennis hoorde vorig jaar kerst dat ze borstkanker had - gelukkig mocht ze na bestralingen weer "schoon" verklaard worden. En een hele lieve dierbare vriendin... bij haar kwam na jaren opeens de kanker weer terug , en werd er bij haar een tumor uit haar darmen verwijderd, maar helaas blijft er onrust in haar buik. Volledig "schoon" zal ze waarschijnlijk nooit meer worden. En dan de elfjarige dochter van lieve bekenden, zij werd getroffen door schildklierkanker. Ze zit op het moment in "de molen".

Dit pad ga ik alleen bewandelen. Iemand zei laatst tegen mij : "Dat wordt wel zwaar voor je." Maar mijn pijn, mijn vermoeidheid, mijn strijd van èèn dag... staat is geen verhouding tot de meedogenloze strijd die al deze mensen, en zovelen met hen, moesten en moeten voeren.
Elke stap omhoog draag ik hen mee. Iedere bocht is een herinnering. Iedere meter is een eerbetoon. En ja, ik mag "stuk"gaan - voor Richard, die ik zo ontiegelijk mis!! voor mijn schoonzus. Voor mijn buurjongen. Voor mijn lieve vriendin. Voor mijn vriend met leukemie, Voor mijn lieve kennis. Voor de elfjarige! Voor iedereen die vecht. Voor iedereen die gemist wordt.
 
Ik loop met mijn hart, niet alleen met mijn benen.
Wil jij mij steunen in deze tocht? Samen komen we dichterbij een wereld waarin niemand meer hoeft te sterven aan kanker.
 Daarnaast is er zelfs plek op mijn kleding ( shirt) voor een logo. Het liefst van zelfstandige ondernemers - want ook zij verdienen een plekje in deze strijd. Wil jij of jouw bedrijf mij sponsoren? Neem gerust contact met mij op!
 
SAMEN MAKEN WE HET VERSCHIL!
 
#AlpeDHuzes #Opgevenisgeenoptie #SamenSterk
 
 

My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Streefbedrag gehaald

Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld

Emails verstuurd

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

My Updates

vervelend maar absoluut géén ernstig nieuws

Saturday 9th May
Ruim 3 weken geleden stapte ik het ziekenhuis binnen… met hoop.
Gewoon een echo, wat foto’s… en dan eindelijk een antwoord op die allesoverheersende pijn in mijn heup.

Je klampt je toch vast aan iets “simpels”.
Iets wat ze even kunnen fixen.
Iets waardoor je leven weer een beetje normaal wordt.

Maar soms… komt de klap harder dan je aankan.
Na alles wat ik al geprobeerd heb — fysio, dry needling, drie pijnlijke injecties — bleef die pijn maar terugkomen. Steeds weer. Alsof mijn lichaam schreeuwde en ik het niet wilde horen.
En nu weet ik waarom.

Waarschijnlijk heb ik dit al mijn hele leven…
Heupdysplasie.
Mijn heup die nooit echt goed is geweest.
Mijn lichaam dat al die jaren heeft gecompenseerd… en nu gewoon op is.
En daar bovenop… artrose.
En een ontstoken pees.

Het voelde even alsof de grond onder me wegzakte.
Ineens vallen alle puzzelstukjes op hun plek…
De pijn die me dagelijks sloopt.
De steken die door mijn been trekken, tot in mijn knie en enkel.

De momenten dat ik mezelf groot hield… terwijl ik eigenlijk wilde instorten.
9 juni mag ik naar de orthopeed.
Nieuwe onderzoeken.

En de kans op een operatie is groot.
Weer een operatie…
Weer die onzekerheid.
Weer dat hele traject.
En ja… ik breek soms.
De tranen zitten hoog.
Soms ben ik zo moe van alles… zo klaar met vechten.

Maar ik ken mezelf.

Ik geef mezelf even dat moment…
Een glas wijn.
Even alles eruit laten.
Even niet sterk hoeven zijn.
En daarna… sta ik weer op.
Want ondanks alles… is er iets dat harder roept dan de pijn.

4 juni.
Alpe d’HuZes.
En aan iedereen die denkt dat ik dat niet ga halen…
Jullie hebben geen idee hoeveel pijn ik nu al elke dag draag.

Dus denk je echt dat dit mij stopt?
Ik ga die berg op.
Met pijn.
Met tranen.
Met alles wat ik in me heb.
En ik ga hem halen.
Tot het einde.
X

Hevige slijmbeurs ontsteking in mijn heup

Thursday 19th Feb
Na een lange radiostilte is hier eindelijk weer een update.
In mijn vorige blog schreef ik al dat ik last had van mijn knie. Wekenlang onderging ik dry needling, in de hoop dat het verlichting zou geven. Helaas zette dit geen zoden aan de dijk. De pijn bleef. En eerlijk? Dat begon mentaal ook steeds zwaarder te wegen.
Dus terug naar de huisarts. Daar bleek dat de pijn niet uit mijn knie kwam, maar uit mijn heup. Een injectie volgde.
En wát een opluchting…
De pijn verdween vrijwel direct. Na maanden waarin elke stap zeer deed, was ik ineens pijnvrij. Dat gevoel is bijna niet te beschrijven. Gewoon kunnen bewegen zonder constante pijn — wat een cadeau.
Maar het advies van de arts was duidelijk: niet wandelen, rust nemen. En juist dat is zo confronterend wanneer je toewerkt naar een doel dat alles van je vraagt.
Na drie weken kwam de pijn helaas terug. Dus weer naar de arts voor injectie nummer twee. Helaas zonder het gewenste resultaat. De injectie bleek niet in de slijmbeurs terecht te zijn gekomen, maar ernaast.
En daar sta je dan.
Nog één kans op een nieuwe injectie. Maar die kan pas over vier weken gezet worden. Vier weken waarin ik niet kan trainen zoals ik zou willen. Vier weken waarin mijn hoofd harder wil dan mijn lichaam toelaat.
En dat is misschien nog wel het moeilijkste.
Want over vijftien weken sta ik aan de start van de Alpe d'HuZes.
Een dag die voor mij zoveel meer is dan alleen een sportieve uitdaging. Een dag met een verhaal. Met betekenis. Met emotie.
Ik wil daar sterk staan. Fysiek, maar vooral ook mentaal.
Ik wil die berg op met alles wat ik in me heb.
En ja, ik baal. En ja, ik ben soms gefrustreerd.
Maar opgeven? Dat is geen optie.
Voor nu betekent het: luisteren naar mijn lichaam. Geduld hebben. Vertrouwen houden. En hopen dat die laatste injectie wél doet wat hij moet doen, zodat ik alsnog de training kan oppakken en vol vertrouwen kan toewerken naar “de dag”.
Soms is de weg naar de top niet alleen letterlijk een klim, maar ook figuurlijk. En misschien hoort dit er ook bij.
Tot de volgende blog.
Met hoop. Met strijdlust. En met vertrouwen.
Liefs,
Marisca ♡

helaas een blessure!

Friday 19th Dec
nou, helaas staat het lange afstand wandelen even verplicht op een laag pitje! kan wel janken!. had altijd al wat last van mijn knie, maar door het vele wandelen ( lees wel, met een rustige opbouw) heb ik toch mijn heup overbelast. en dat straalt uit naar mijn knie. Via de dokter toch naar de Fysio. Nu hopen dat het dmv dry needling en oefeningen beter gaat worden. train nog steeds, maar verplicht kleinere afstanden.!

En weer op pad

Saturday 6th Dec
Zo, wederom ruim 12 km gewandeld.. vanaf Leimuiden tot thuis in Ter aar.. heerlijk in de wind en de regen. Ben wel blij dat ik de tijd krijg om flink te trainen hoor, want al is het wandelen echt heerlijk met muziek in mijn oortjes, en de gedachten alle kanten op kan laten gaan, is het wel zwaar,. Maar we hebben nog 6 maanden om te trainen. Ik kom er wel♡.. daar ben ik van overtuigd.

En dóór ♡

Friday 5th Dec
Hallo lieve mensen,

Zo!, ik ben al aardig opweg met al vele km's in de benen. Met de top4000 van radio10 in mijn oortjes  loop ik een aantal (vrije) dagen per week de nodige rondjes in het prachtige groene hart van de randstad. Van ruim 12 km, tot 5,5 km met vriendin,dochter en kleinkindjes.. elke km loop ik met één doel!.. het kunnen behalen van de top op 4 juni. 

Morgen ga ik, -zoals elke zaterdag- naar mijn mams in Bennebroek, maar zal halverwege uitstappen om de reis terug naar Ter aar ter voet te maken.♡.. stom he? Maar ik vind wandelen echt steeds leuker worden hahaha. Tot snel lieve mensen♡ 

Op de loopband

Saturday 1st Nov
Zo, even heerlijk een ochtendje wandelen in de schuur ;-)

de loopband ;-)

Sunday 26th Oct
Nou nou, Marisca had weer eens een goed idee! Het aanschaffen van een loopband, aangezien trainen in de regen,wind&kou nou niet echt mijn dagelijkse hobby is! Zo gezegd zo gedaan, en via de bekende 2dehands site een geweldige loopband kunnen overnemen van iemand een dorpje verder!. Eerst in de woonkamer, maar ach! Dit ding kan never via de trap naar de zolder!

Dus plek gemaakt in de rommelschuur, en daar zijn vandaag de eerste km's gemaakt 💪.. en nu mijn voornemen om elke avond zo'n 1,5 tot 2 uur te gaan wandelen! Loopband heeft 3 standen qua helling, dus ook dat is mooi meegenomen! Ik train dus lekker in de schuur 💪

We gaan thuis gewoon door ♡

Wednesday 22nd Oct
Zo, inmiddels thuis op Nederlande bodem, het weer is echt van een prachtige zon omgeslagen naar wind, kou & regen. En helaas ben ik iemand van "het mooie weer".. dus trainen zal zwaar worden hahahaha,.. tot ik opeens aan marktplaats.nl dacht en ik een loopband gekocht hebt! Dus nu gewoon op zolder de km's maken incl de hellingen die ik ook tijdens de Alp zal krijgen! Dus deze winter gewoon door trainen op eigen zolder 💪

Begonnen met de eerste trainingen

Saturday 18th Oct
Tijdens een heerlijke zon vakantie ben ik toch ook echt begonnen aan de eerste trainingen op het eiland Rhodos. Aan de rand van het dorpje Ialysos ligt de Filerimosberg, en tijdens de vakantie zijn de eerste km's omhoog gemaakt. In totaal 5× de berg op gewandeld. Dit zal echt niets in verhouding zijn met de klim tijdens de Alp'DHuzes, maar je moet ergens beginnen met trainen toch? ;-) 

Thank you to my supporters

50

Helma Van Tol June 4, 2026

Trots op je!

15

Jeroen Bogerd June 4, 2026

10

Jan Droog June 3, 2026

Succes Marisca.

6

Sophie & Geraldien June 2, 2026

Dag Marisca Heel erg veel succes donderdag! Lieve groetjes Sophie & Geraldien (buurtjes uit de bus)

26

Peter Van Der Jagt May 31, 2026

Veel succes Marisca! Aan je wilskracht zal het niet liggen. 💪

10

Saskia Miedema May 30, 2026

Veel succes!!!

100

Joamne Jonkers May 27, 2026

26

Alie En Maudy Uit Den Boogaard May 27, 2026

Heel heel heel veel succes met Marisca en als het even zwaar wordt denken aan alle mensen die we verloren zijn aan die nare ziekte. Of met motto van mijn man/vader…. Kop op Borst vooruit

25

Marcel Van Tol May 27, 2026

Ik kwam ook al op jonge leeftijd met deze ziekte te maken doordat mijn beste vriend van de lagere school Tonny op 12 jarige leeftijd overleed aan botkanker. Dus voor al die mensen die ons door deze kutziekte ontvallen zijn hier nogmaals een kleine donatie. Zet em op Maris

15

Anonymous May 26, 2026

Succes Marisca.

10

Diana Ruiter May 25, 2026

Het laatste beetje van die €3000,- binnenharken voelt als een eindsprint, terwijl het nu pas echt gaat beginnen. Je doet dit alles niet 'zomaar ff'! Je bent een kanjer, trots op je! 😘

20

Anonymous May 24, 2026

Je kan het!

20

Romy Soesdorp May 24, 2026

Heel veel succes lieve Maris!💕

100

M+ Financial Informatics BV May 22, 2026

26

Anonymous May 21, 2026

Succes Topper!

66

Theo De Frankrijker May 21, 2026

5

Simone May 11, 2026

Heel veel succes je kunt het💪🏻

55

Anonymous May 10, 2026

Voor moederdag💓💓💓

10

JOOST April 13, 2026

Toppertje

5

Maria Kamara April 13, 2026

10

Anonymous April 6, 2026

Heel veel Succes💪😘

25

Erica Zuidhoek April 6, 2026

5

Carmen Kievit March 15, 2026

Jij kunt dit!

10

Anonymous March 11, 2026

26

Hein En Anita De Frankrijker March 11, 2026

Succes Maris, jij gaat dit zeker redden💪

26

Melissa De Frankrijker February 16, 2026

Succes, Je kan het!

500

Anonymous December 19, 2025

95

Peetje December 15, 2025

Succes met je wandeling naar boven in 2026.

20

Anonymous December 14, 2025

23

Nienke Janssen December 14, 2025

De kerstballen van vandaag.

66

Anonymous December 11, 2025

25

Danique De Jongh December 10, 2025

10

Fiona Buwalda December 9, 2025

Heel veel succes met deze actie voor deze zware strijd tegen de afschuwelijke ziekte !!

20

Tamara Leijstra December 9, 2025

5

Anonymous December 8, 2025

Heel veel succes! Heb enorm veel respect voor u!

20

Anonymous December 8, 2025

Succes, en zet hem op!

26

Wendy December 6, 2025

Zet ‘em op Maris!! Je kan het 💪

25

Latisha Loi November 20, 2025

Lieve Maris, jij KAN dit zonder twijfel !!! 🩷 “ Als het plan niet werkt, verander het plan dan, maar nooit het doel.. “ 🌸

75

Daphne November 20, 2025

40

Anonymous November 19, 2025

Emmanuel

20

Henk En Hilda De Brave November 17, 2025

5

Marita November 17, 2025

35

Monique November 17, 2025

Dank voor de kerstballen.

50

Gerard Reijngoud November 16, 2025

Knap dat je dit gaat doen. Heel veel succes

5

Anonymous November 16, 2025

250

De Vlinder Horecadienstverlening November 15, 2025

Succes topper 🍀💖

5

Anonymous November 15, 2025

🫶🏻

30

Overbuurtjes November 14, 2025

Heel veel succes buuf! Je kunt het!! X Tom, Ellis, Evi, Liz, Boaz & Dex

26

Ron & Cori A Janssen November 14, 2025

12.50

Diana Ruiter November 14, 2025

Leuke actie, ga zo door!

12.50

Anke November 14, 2025

Top bezig! Heel veel succes.

10

Anonymous November 11, 2025

50

Marion Van Der Meer November 10, 2025

Heel veel succes!

50

Marielle De Romijn November 9, 2025

Lieverd, Wat ben ik ongelofelijk trots op jou! Veel succes met deze bijzondere en speciale uitdaging. Op weg naar een wereld zonder kanker. Zet hem op in de weg er naar toe en natuurlijk als het moment daar is. Jij kan dit!! Topper!😘 Liefs Jaap

10

Anonymous November 9, 2025

Lieve Maris.... wat een super tof , dapper avontuur ga je aan! Ik herken je verhaal ook ik verloor veel mensen aan die k.. ziekte... heel veel suc6 mop... you go girl!

25

Tineke Van Den Berg November 8, 2025

Heel veel succes !! Toppertje.

106

Jan Vie November 7, 2025

Zet hem op kanjer

30

Anonymous November 1, 2025

15

Matijn October 31, 2025

Succes!

26

Een Oude Deelnemer. October 27, 2025

Mijn ervaring zegt dat jij aan de finish komt Marisca.

12

Marisca October 27, 2025

Dankzij de lieve dame die mij de Jan van Haasteren schonk, ik beloofde haar het geld te storten op mijn pagina.. dus Liesbeth? Bij deze staat het bedrag er bij..

26

Hans Milatz October 26, 2025

Zo goed dat je dit doet!

10

Anonymous October 26, 2025

Zo'n mooi initiatief steunen we graag buuv! Succes met de voorbereiding! Grtz

10

Anonymous October 25, 2025

Succes! Mooi doel!

5

Joost Sassen October 25, 2025

10

Sebastiaan Brouwer October 25, 2025

10

Paula October 25, 2025

10

Tony Rekelhoff October 24, 2025

Topperrrrrrrr 🎉🩷

10

Chiel En Linda October 23, 2025

5

Stan October 23, 2025

26

Heidi Zweegman October 23, 2025

Lieverd heel veel succes je kan het. Powervrouw Ik ook te veel dierbaren eraan verloren met die "piep" ziekte. En nu weer. Liefs van ons.

10

Michelle October 23, 2025

Heel stoer van je, you got this! 💪💪💪

75

Marcel En Marina October 23, 2025

Topper je kan dit

26

Laura Van Ginkel October 22, 2025

Lekker bezig, succes!

15

Chelsea October 22, 2025

Jij kan dit Maris! Trots op jou! X Marceau & Chelsea

26

Roos Van Der Geest October 22, 2025

5

A October 22, 2025

Marica ,Je bent een topper 💪🏻🍀

10

Klaas, Jolien & Lucie October 22, 2025

Fantastisch dat je dit doet buurvrouw! Heel veel succes.

26

Anonymous October 22, 2025

Succes meis

20

Dewi De Romijn October 22, 2025

Heel veel succes!! Echt super mooi dat je dit doet😘

20

Anonymous October 21, 2025

Zet hem op Maris! 💪

20

Anonymous October 20, 2025

Suc6

20

John En Astrid October 20, 2025

Succes moppie!

150

Hester Kok October 20, 2025

Zet hem op, jij kan dit!!!

5

Patricia Heemskerk-de Jong October 20, 2025

Toppertje! Zet hem op tegen die tijd 💪🏼

10

Anonymous October 19, 2025

Succes!

26

Marisca Lammeren October 19, 2025

25

Monique Duivenvoorden October 19, 2025

Respect, dank!!

20

Joalitta October 18, 2025

Lieverd, super trots op jouw. Jij kan dit, we denken aan jouw xxx

20

Anonymous October 18, 2025

10

Diana Ruiter October 18, 2025

Lieve Marisca, heel veel succes! Je kan dit en je doet het ook, ik ben trots op je! Liefs, Diana

30

Helma Van Tol October 18, 2025

Zet 'm op, je kan het! Ik vind het echt heel stoer!

25

Arnold October 18, 2025

Succes Marisca

50

Joalitta October 18, 2025

Super trots op jouw lieverd jij kan dit. We denken aan je xxx

25

Winnie Van Leeuwen October 18, 2025

Lieve Maris, Jij kan dit. Je bent een topper . Veel liefs, WIN

Show more

My Activity: Wandelen