Hans van Wanrooij

Alpe d'HuZes 2026

AMOUNT RAISED

3091.00

Waarom ik meedoe aan Alpe d'HuZes?

Ik doe voor de elfde keer mee aan Alpe d'HuZes vanwege mijn moeder, mijn zus, en een beetje voor mezelf en voor veel mensen die ik ben verloren aan kanker. 

Mijn eerste deelname was op 02-06-2016, exact 10 jaar nadat mijn moeder is overleden aan longkanker. 
Mijn grootste supporter was mijn zus. En zij kreeg de diagnose darmkanker. Ze heeft het overwonnen maar helaas jaren later weer terug gekomen. Een heel lang en heftig traject voor haar en vooral de dochters.
Helaas is ze overleden op 14-12-2024, in het bijzijn van hen. 
Op 05-06-2025 heb ik speciaal de Alpe d' Huez opgelopen voor haar.  

Dit jaar ga ik het persoonlijker maken voor alle eigenwijze mannen! Problemen met plassen: Ga naar de dokter!!!!!

April 2023, weekje vakantie in Portugal. Eerst Lissabon en dan Porto. Ik kreeg 'snachts aandrang om te plassen. Maar er kwam niks. Dit gebeurde me drie keer en dat was voor mij heel vreemd. Nadien geen last meer van gehad.

Juli 2023 gingen we een week op vakantie naar Kroatie. De laatste zaterdag hadden we een boottocht met lunch/diner en een aantal eilanden bezoeken. In de ochtend had ik ineens moeite met plassen. Beetje doorpersen en plots een beetje bloed in mijn urine. Maar rest van de dag geen last meer gehad. 

Na thuiskomst kreeg ik pijn bij het zitten. En ik kon niet plassen ondanks dat ik voldoende heb gedronken.
Vervolgens huisarts gebeld. Na onderzoek stelt mijn huisarts SW direct zijn diagnose en stuurt me door naar de poli Urologie.
Een week later een systoscopy, met direct het resultaat, u moet geopereerd worden.
En Hans dacht, ah dat is hetzelfde als mijn opa, een paar poliepen wegbranden in de blaas.
Helaas, want na de TURB, een "kleine" operatie waarbij ze het weefsel in de blaas wegbranden, kreeg ik de uitslag. 
Een spierinvasieve tumor in de blaas. Ik heb dus blaaskanker!

Vervolgens een PETscan om te kijken of het alleen om de blaas gaat en dat is gelukkig het geval. Direct na de uitslag werd de operatie aangevraagd want het is een agressieve tumor en de blaas is een spier dus de blaas moet eruit.
Ik heb me goed voorbereid om 15 November fit voor de operatie te zijn. Ik ben geopereerd in het Catharina Ziekenhuis te Eindhoven. De operatie is perfect verlopen en 5 dagen later was ik weer thuis met 40 nietjes in mijn buik, een paar onderdelen minder en met een stoma. Een heel snel herstel door een goede conditie en veel eiwitten.

Het was wel even wennen maar ik pas me snel aan de nieuwe situatie aan. Ik kan bijna alles wat ik voorheen deed alleen moet je bij sommige dingen beter opletten. 
Ik kreeg nog wel een vervelend vervolg wat er zijn wat celletjes gevonden in de verwijderde lymphklieren. Uit voorzorg is besloten om een chemokuur te ondergaan. 
En dat was afzien. 

Na deze periode heb ik ook besloten om van baan te veranderen. Ik werkte bij Thermo Fisher (voorheen FEI company, oud Philips bedrijf) en ben bij Philips Healthcare gaan werken. Wij ontwikkelen en produceren oa MRI scans.
En deze machines detecteren kankercellen. 
Dus een zeer bewuste stap omdat het zo belangrijk is om kanker in een vroeg stadium vast te stellen.

In 2016, bij mijn eerste deelname kreeg 1 op de 3 mensen te maken met kanker.
Nu krijgt 1 op de 2 mensen kanker.

We zijn al heel ver gekomen maar er zijn nog steeds financieele middelen nodig zijn om beter onderzoeken te verrichten. Betere behandelmethodes. De leefbaarheid van een kankerpatient te verbeteren.

Je kan meehelpen door een donatie te doen via mijn actiepagina. 100% komt ten goede van het KWF.
Ik weet uit eigen ervaring hoe belangrijk het is.

Alvast heel hartelijk dank!!

Lieve groet,
Hans

Note 1: Bij een controle CT scan zag de radioloog een verdachte lymphklier. Deze was opgezet. Een punctie wees uit dat in de lymphklieren kankercellen aanwezig zijn. De chemotherapie was net niet effectief genoeg en een aantal zijn uitgezaaid. Helaas pure pech.
Dus ik ga nu opnieuw een traject in. Ik voel me goed en sterk. Na een nieuwe CT scan kunnen we het traject beter bepalen. Maar op 04.06.2026 loop ik dat bergske op!

Groetjes Hans 


My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Streefbedrag gehaald

Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld

Emails verstuurd

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

10 keer deelnemer

My Updates

Meer meevallers

Thursday 21st May
Morgen krijg ik de uitslag van de PETscan. Dan kunnen we vaststellen of er nog meerdere celletjes ergens aanwezig zijn.
Deze kunnen dan eventueel ook meegaan in het behandelplan.
Tja, in Februari denk je aan de kerst halen.
En nu in Mei denk je toch weer aan pensioen.
Maar we kijken het eerst nog even kleiner. Eerst Alpe d' HuZes. Ik ben niet goed getraind maar ik heb ook geen last van blessures. Ik zal hem oplopen op ervaring en wilskracht. Dan nog even een paar dagen genieten van de gezonde berglucht en dan kan ik me vol concentreren op de behandeling die net na Alpe 'd HuZes van start gaat.
Vijf weken afzien.
Maar eerst morgen de uitslag van de PETscan.







Meevaller

Tuesday 5th May
30 April gesprek gehad met de oncoloog. Er is weinig veranderd op de scan van April tov Februari. Dus besloten tot Radiotherapy. Daar gaan we komende vrijdag 8 Mei mee beginnen. Spannend want dat hebben we nog niet gehad.
Maar het blijft wel raar dat je nog niks voelt. Niet sneller moe. Geen eetlust verlies. Sta nog steed s positief erin en heb enorm veel zin in een weekje Alpen. Lekker eten bij Olivier! 

Tegenslag

Friday 3rd Apr
Je denkt dat je gezond bent. 
Bloeddruk is altijd te hoog. En nu 135/80!
LDL was 3,8 en nu 2.09.
En dan krijg je de uitslag van de CT scan en die geeft aan dat je uitgezaaide blaaskanker hebt in de lymphklieren.. 
Dat is best heftig om die boodschap te krijgen. 
Maar knop om en weer door wat wel kan. 04-06-2026--> Ben er!!

Thank you to my supporters

66

Geert Vereijken May 27, 2026

Heel veel succes Hans, geweldig dat je weer meedoet!

106

Richard Hubert-Bloksma May 25, 2026

Succes....

26

Felix May 23, 2026

Zet hem op !!!

30

Michel Habraken May 20, 2026

TOPPER UP YOU GO!!!

66

Alka En Janine May 18, 2026

Topper, heel veel respect voor jou. Succes!!

26

Maurice Van Veen May 17, 2026

Succes Hans, mooi dat je dit weer doet!

55.55

Jonas Van Aert May 16, 2026

Donatiepotje.

26

Anonymous May 14, 2026

Hi Hans, zet hem op kanjer.

15

Anonymous May 13, 2026

Zet 'm op Hans! Voor jezelf en je familie ❤️‍🔥

15

Suleymanova May 13, 2026

Good luck, dear Hans!

16

Anonymous May 13, 2026

Heel veel succes met de wandeling!

26

Tamara Allen May 12, 2026

Wishing you all the best with your treatment and the road forward! You can beat this thing!

10

Anonymous May 12, 2026

26

Roel Pluk May 11, 2026

Ontzettend veel respect dat je weer meedoet Hans!

20

Mark Depenbrock May 11, 2026

25

Jessica Minkels May 11, 2026

Sterkte en succes! En hopelijk blijf je je goed en sterk voelen!

5

Irena Beek May 11, 2026

106

Gertjan Van Wanrooij May 11, 2026

Hehe, eindelijk mijn beurt

26

Marco Van Den Nieuwenhuijzen May 11, 2026

Heel veel succes Hans! Zet hem op!

26

Willem De Wilt May 11, 2026

15

Anonymous May 11, 2026

20

Rob Van Berkel May 9, 2026

66

Anonymous May 9, 2026

Succes Hans met je wandeltocht de berg op.

26

Addy Kluijtmans May 9, 2026

Succes Hans. Maar dat zeker goed komen topper.

50

Jeannette En Mayke Van Den Broek May 8, 2026

Hoi Hans, heel veel succes en sterkte van ons!

50

Monique Verreussel May 6, 2026

Hans, Top dat je dit al jaren doet! Heel veel succes.

26

Maud Otten May 6, 2026

Hans ik waardeer je positiviteit in het leven en je can do mentaliteit. Je gaat die berg op nu voor jezelf en we ondersteunen je als collega's daarbij! Zet hem op.

100

Jacques Beek May 6, 2026

Succes Hans

26

Kristijan Besu May 6, 2026

Good luck Hans and all the best!

20

Jeroen Westrik May 6, 2026

50

Dirk Van Wanrooij May 5, 2026

Veel succes met de heuvel, en sterkte met de toekomstige strijd.

26

Esther Bosters May 5, 2026

Lieve Hans, wat verschrikkelijk te horen en aan de andere kant gaat jouw positieve mindset en kracht je ver brengen . Zet m op daar op die berg ! Ik wens je een mooie reis toe. Liefs, Esther

26

Johan May 5, 2026

Succes Hans

26

Alex Gentenaar Van Der Landen May 5, 2026

Succes weer en helaas nu ook voor jezelf. Zet hem op en op naar de top!

15

Anonymous May 4, 2026

Hi Hans, wat ontzettend vervelend nieuws over je gezondheid.. 😔 Des te knapper dat je alsnog meedoet met de Alpe d'Huzes om jezelf én anderen te helpen, ik bewonder je doorzettingsvermogen en positiviteit enorm en ik wens je heel veel sterkte en ook succes toe 🍀

26

Anne Van De Burgt-Donders May 4, 2026

Hans, Veel succes en plezier. Groet Anne

26

Luc Groenen May 4, 2026

Wederom succes Hans

10

Vincent Wouterse May 4, 2026

26

Erwin Klijn May 4, 2026

15

Anonymous May 3, 2026

Wat een verhaal, veel succes!

15

Anonymous May 3, 2026

May the odds be ever in your favor!!

50

Rients De Groot May 1, 2026

Succes Hans

5

Anonymous April 22, 2026

26

Ben V. Vroonhoven April 21, 2026

Zet 'm op Hans !!

66

Anonymous April 21, 2026

66

Jaap Hilverda April 20, 2026

Nou, Hans, wat een verhaal. Je bent een kei en dan ga je ook tegen oplopen.. heel veel succes!

50

Anonymous April 19, 2026

Kaarsjes branden. Zet hem op en hopelijk tot snel voor die biertjes

212

11 Van Der Kuijlen! April 3, 2026

Voor de elfde keer. Mister PSV

66

Richard Hubert-Bloksma April 1, 2026

Hans, succes ! zeker nu ik net je toevoeging op je verhaal

206

Kelly, Je Petekind March 9, 2026

Kanjer, jij gaat dit rocken. Ter nagedachtenis aan ons oma en ons mam. Zelf ben je ook het levend bewijs dat onderzoek zo belangrijk is. Ik ben echt heel trots op je!

15

Rob Van Berkel March 4, 2026

Beste Hans, Ook dit jaar wordt het weer aanpakken. Je weet waar je het voor doet. We wensen je veel succes met mooie herinneringen toe. Gr, Rob en Bouke

26

Richard Hubert March 4, 2026

Succes weer

169.45

Albert Heijn, Laan Van Tolkien March 3, 2026

Statiegeldactie AH Laan van Tolkien Geldrop

26

Boy March 1, 2026

Zet hem op Hans. Wens je veel kracht om weer die berg op te klimmen!

66

Anonymous March 1, 2026

Het is maar een stukske. Dit jaar beneden de 3?

26

Joost Van Aaken March 1, 2026

Succes, hans!

26

Rudolf Geurink February 28, 2026

Hi Hans, Je bent een bron van inspiratie! Keep up your good work!!! Rudolf

206

Angel February 25, 2026

Je kunt het! Ter nagedachtenis van oma, ons mam en levend bewijs dat onderzoek belangrijk is. Ik ben zo enorm trots op je!

26

Bet Verhoeven February 24, 2026

Goed bezig, succes!!!!

66

Roovers February 24, 2026

Chapeau

26

John En Jeannette February 24, 2026

Succes buurman 🍀

20

Dietisten Geldrop February 23, 2026

Heel veel succes

26

Anonymous February 7, 2026

Ge wit hoe et moet!

26

Anonymous December 6, 2025

Statiegeld

10

Imre Hadfy-Kovacs November 11, 2025

Succes Hans!

206

Hans Wanrooij October 18, 2025

Show more

My Activity: Wandelen