DEN HAM – De vijftiende editie van het Hugo Venebrugge Toernooi bij v.v. Den Ham heeft maar liefst 10.600 euro opgebracht. Dat is een record in de geschiedenis van het toernooi voor JO11-1-pupillen. Het geld gaat naar de Alpe d’HuZes-actie van Jan Willem en Jolijn Kuiper en hun naasten. ATC’65 legde beslag op de toernooizege.
Zelden kwamen heden en verleden op het Hugo Venebrugge Toernooi zo samen als afgelopen zaterdag. Hugo, naamgever van het toernooi, overleed in 2008 aan kanker. Jolijn, een generatiegenoot van Hugo, werd getroffen door borstkanker. Met haar gaat het nu beter. Dat was niet mogelijk geweest zonder onderzoek naar kanker, dus beklommen Jan Willem, Jolijn en hun naasten de Alpe d’Huez om geld op te halen voor KWF Kankerbestrijding. Een doel waar de organisatie van het Hugo Venebrugge Toernooi zich graag bij aansloot. Met dank aan sponsoren en de deelnemende clubs kan de familie Kuiper liefst 10.600 euro extra overmaken.
JO11-1-teams halen zelf geld op
Nagenoeg alle JO11-1-teams die meededen bedachten acties om bij te dragen aan het goede doel. Den Ham (2750 euro), DOS’37 (2408 euro) en Excelsior ’31 (850 euro) spanden de kroon. Als dank kregen deze drie clubs bioscoopbonnen voor het hele team.
ATC’65 mag wisselbeker houden
Op het veld was ATC’65 de grote winnaar. De Hengeloërs versloegen in de finale HHC Hardenberg met 3-1. Het is voor het eerst dat een club het prestigieuze toernooi voor JO11-1-teams drie keer op rij wint. Daardoor mag ATC’65 de enorme wisselbeker houden.



Opbrengst Hugo Venebrugge toernooi