Angela de Graaf

Alpe d'HuZes Indoor Ride

Ik doe mee met de Alpe D’Huzes 2026 voor mijn zus Géke.

Update: zie mijn blog van 27/05

Op 6 juni 2020 overleed mijn lieve grote zus Géke aan de gevolgen van darmkanker. Voor haar ga ik in 2026 de Alpe d’HuZes beklimmen met mijn fiets. Als ze meekijkt dan kan ik mij zo voorstellen dat ze glimlacht met een vleugje trots en zegt: "Dit is echt weer wat voor Ansie!" Nou, Gé, deze is voor jou! 

Het is voor mij een bewuste stap. Een manier om haar te eren én om ruimte te geven aan mijn eigen rouwproces. Als iets pijn doet of verdrietig is, is mijn eerste neiging vaak: “En doorrr!” Maar juist nu wil ik niet meer weglopen voor dat gevoel. Door deze uitdaging aan te gaan, met Géke in mijn gedachten, wil ik dit proces vol aangaan, met alles wat daarbij hoort.

Wat het extra mooi maakt, is dat ik dit niet alleen doe. Samen met een fantastisch team, waarin iedereen zijn eigen verhaal en motivatie meebrengt, gaan we deze berg op. Het lijkt me ontzettend mooi om elkaar in dit proces te supporten en samen iets groots neer te zetten.

Daarnaast wil ik zoveel mogelijk geld ophalen voor onderzoek naar kanker en naar een betere kwaliteit van leven voor mensen die met deze ziekte te maken krijgen, direct of indirect.
Elke donatie, groot of klein, maakt verschil.

💛 Steun mijn klim, steun het onderzoek. Doneer vandaag nog en help mee om kanker de wereld uit te trappen!

My Achievements

Ik heb me ingeschreven

Foto's toegevoegd

Zelf een eerste donatie gedaan

Vijf donaties ontvangen

Streefbedrag gehaald

Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld

Emails verstuurd

Pagina gedeeld op social

Donateurs bedankt

My Updates

Niet op de Alpe d'Huez, maar wel met hetzelfde doel voor ogen. 🚴

Tuesday 2nd Jun
Gisteren zat ik van 8.00 tot 9.00 uur op een spinningfiets op het Mediapark bij de Dear Good Morning Show van Lienke de Jong. Dat deed ik samen met negen andere om aandacht te vragen voor het doel waar we ons allemaal voor inzetten: zoveel mogelijk geld ophalen voor KWF!

Donderdag stappen we namelijk met ruim 500 deelnemers op de fiets in Rotterdam Ahoy bij de Alpe d'HuZes Indoor Ride. Eigenlijk had ik dit jaar de Alpe d'HuZes zelf willen beklimmen. Door privéomstandigheden gaat dat niet. Daarom ben ik extra blij dat ik op deze manier toch onderdeel kan zijn van iets dat zoveel betekenis voor mij heeft.

De afgelopen maanden heb ik getraind alsof ik die berg daadwerkelijk op zou gaan. Urenlang fietsen gaf ruimte aan herinneringen aan Géke. Soms mooi, soms pijnlijk. Na een rit van vier uur kwamen de tranen soms ineens. Geen snikken, geen geluid. Gewoon stromende tranen zonder het tegen te kunnen houden.

Op het moment zelf is dat lastig, maar achteraf ben ik er dankbaar voor. Het hielp me om bewuster om te gaan met het rouwproces.

Want rouwen is niet als een spelletje ganzenbord waarbij je stap voor stap richting een eindpunt gaat. Het is een reis zonder finish. Soms voelt het alsof je vooruitgaat, soms sta je stil en soms word je onverwacht weer een paar vakjes teruggezet. En af en toe vind je een olifantenpaadje dat het even wat lichter maakt.

Voor mij is fietsen zo'n olifantenpaadje geworden. Niet om het verdriet te ontwijken, maar juist om het ruimte te geven.

Juist daarom ben ik zo dankbaar dat ik dit avontuur ben aangegaan. Donderdag fiets ik dus niet alleen voor KWF. Ik fiets voor iedereen die een dierbare mist, voor iedereen die met kanker te maken heeft gehad en voor iedereen die vandaag de dag nog steeds aan het vechten is, maar bovenal fiets ik voor mijn lieve zus Géke!

Daarom wil ik nog één keer vragen: wil je mijn actie steunen? Iedere bijdrage, groot of klein, helpt. En iedere euro brengt ons dichter bij een toekomst waarin kanker minder levens raakt.

Dank jullie wel voor alle steun, donaties, berichten en aanmoedigingen van de afgelopen maanden. ❤️

"Sommige beklimmingen zijn zichtbaar. Andere draag je van binnen met je mee."

Trainen met een doel, kiezen met gevoel

Wednesday 27th May

Na veel nadenken heb ik besloten om dit jaar niet deel te nemen aan de beklimming van de Alpe d’HuZes in Frankrijk. Dat is geen makkelijke keuze geweest, juist omdat dit initiatief voor mij persoonlijk veel betekent.

De afgelopen periode is er privé veel veranderd. In deze fase merk ik dat mijn prioriteit vooral ligt bij stabiliteit, aanwezigheid en tijd met mijn zoon Mees. Hoewel ik me fysiek en mentaal goed voel en enorm gemotiveerd was om deze uitdaging aan te gaan, voelt het op dit moment niet goed om een volledige week van huis te zijn.

Soms vraagt het leven om andere keuzes dan je vooraf had bedacht. Juist daarom heb ik besloten om te luisteren naar wat nu het beste voelt.

Dat betekent gelukkig niet dat ik geen bijdrage lever aan Alpe d’HuZes. Volgende week donderdag, op 4 juni, neem ik deel aan de indoor-editie in Ahoy. Tijdens deze challenge fiets je zes uur lang virtueel de Alpe d’Huez omhoog. Natuurlijk anders dan de echte beklimming in Frankrijk, maar wel een manier waarop ik alsnog onderdeel kan zijn van dit bijzondere evenement en kan bijdragen aan het belangrijke werk van Alpe d’HuZes.

De afgelopen maanden heb ik ondertussen wel getraind alsof ik de Alpe daadwerkelijk zou gaan beklimmen. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal heeft dat veel met mij gedaan. Daarbij had ik mijn lieve zus Géke continu in mijn achterhoofd. Het traject richting deze uitdaging heeft me weer een stukje geholpen binnen mijn rouwproces en daar ben ik ontzettend dankbaar voor.

Vandaag heb ik bijvoorbeeld nog een prachtige rit gemaakt van ruim 100 kilometer, met een tussenstop in het mooie Elburg. Juist tijdens dit soort ritten merk ik hoeveel rust, kracht en verwerking het fietsen mij brengt. Het ene uur fiets je met onophoudelijke tranen, terwijl je het andere moment juist met een glimlach terugdenkt aan alle mooie herinneringen.

Alle donaties die zijn opgehaald gaan uiteraard volledig naar het goede doel. Ik ben enorm dankbaar voor alle steun, betrokkenheid en bijdragen. Dat maakt deze actie extra bijzonder en waardevol.

Dank voor alle support en het vertrouwen 🤍 Op naar volgende week donderdag! 

Thank you to my supporters

50

Anonymous June 4, 2026

Super gedaan ❣️

10

Marjo Van Den Brink June 4, 2026

❤️

26

Aart En Annette Van De Ruitenbeek June 4, 2026

Zet hem op lieve topper!

26

Thomas Holtrust June 4, 2026

26

Alinda Van Ginkel June 4, 2026

Succes topper!

26

Anonymous June 3, 2026

25

Yolanda Smink June 3, 2026

Succes en stoer Angela dat je dit doet. Topper

10

Anonymous June 3, 2026

Hoi Angela, een kleine bijdrage van mij voor het steengoede doel en als ode aan je zus . Heel mooi wat jij doet !!! Zet m op morgen he 💪 Groetjes Pierrr

10

Lysanne Burgmeijer June 3, 2026

Zet hem op Ansie!

26

Anonymous June 3, 2026

26

Anonymous June 3, 2026

Mooi en belangrijk doel! Zet m op Angela 💪🙏🙌

50

Anonymous June 2, 2026

Succes Angela

171

Bert Dekker June 2, 2026

Zet hem op donderdag. Opgeven is geen optie. Voor alle dierbare die ons ontvallen zijn. Groetjes Bert Corien Elin Mirthe.

26

Miranda Van Schoor June 2, 2026

Zet hem op!

25

Ronald En Daisy June 2, 2026

Zet hem op topper!!!

50

Simone Gooijer June 2, 2026

Zet ‘m op topper!

7.50

Inez Van ‘t Einde June 2, 2026

Heb met een traan je verhaal gelezen. Extra zwaar om te fietsen met de bagage die je met je meedraagt. Veel bewondering voor je! Zet ‘m op.

15

Sanne June 1, 2026

Zet em op! 💪

10

Wouter June 1, 2026

100

MVM Installatiebedrijf June 1, 2026

Nu al trots

25

Joes Koetsier June 1, 2026

LETS GO TOPPER 🫶

15

Jan Mülder April 23, 2026

Ik wens je veel succes, geld en mooie herinneringen!

Show more