Ik doe mee met de Alpe D’Huzes 2026 voor mijn zus Géke.
Update: zie mijn blog van 27/05
Op 6 juni 2020 overleed mijn lieve grote zus Géke aan de
gevolgen van darmkanker. Voor haar ga ik in 2026 de Alpe d’HuZes beklimmen met mijn fiets. Als ze meekijkt dan kan ik mij zo voorstellen dat ze glimlacht met een vleugje trots en zegt: "Dit is echt weer wat voor Ansie!" Nou, Gé, deze is voor jou!
Het is voor mij een bewuste stap. Een manier om haar te eren én om ruimte te geven aan mijn eigen rouwproces. Als iets pijn doet of verdrietig is, is mijn eerste neiging vaak: “En doorrr!” Maar juist nu wil ik niet meer weglopen voor dat gevoel. Door deze uitdaging aan te gaan, met Géke in mijn gedachten, wil ik dit proces vol aangaan, met alles wat daarbij hoort.
Wat het extra mooi maakt, is dat ik dit niet alleen doe. Samen met een fantastisch team, waarin iedereen zijn eigen verhaal en motivatie meebrengt, gaan we deze berg op. Het lijkt me ontzettend mooi om elkaar in dit proces te supporten en samen iets groots neer te zetten.
Daarnaast wil ik zoveel mogelijk geld ophalen voor onderzoek
naar kanker en naar een betere kwaliteit van leven voor mensen die met deze
ziekte te maken krijgen, direct of indirect.
Elke donatie, groot of klein, maakt verschil.
💛 Steun mijn klim, steun het onderzoek. Doneer vandaag nog en help mee om kanker de wereld uit te trappen!
My Achievements
Ik heb me ingeschreven
Foto's toegevoegd
Zelf een eerste donatie gedaan
Vijf donaties ontvangen
Streefbedrag gehaald
Streefbedrag hoger dan 3500 ingevuld
Emails verstuurd
Pagina gedeeld op social
Donateurs bedankt
My Updates
Niet op de Alpe d'Huez, maar wel met hetzelfde doel voor ogen. 🚴
Tuesday 2nd Jun
Trainen met een doel, kiezen met gevoel
Wednesday 27th May
Na veel nadenken heb ik besloten om dit jaar niet deel te nemen aan de beklimming van de Alpe d’HuZes in Frankrijk. Dat is geen makkelijke keuze geweest, juist omdat dit initiatief voor mij persoonlijk veel betekent.
De afgelopen periode is er privé veel veranderd. In deze fase merk ik dat mijn prioriteit vooral ligt bij stabiliteit, aanwezigheid en tijd met mijn zoon Mees. Hoewel ik me fysiek en mentaal goed voel en enorm gemotiveerd was om deze uitdaging aan te gaan, voelt het op dit moment niet goed om een volledige week van huis te zijn.
Soms vraagt het leven om andere keuzes dan je vooraf had bedacht. Juist daarom heb ik besloten om te luisteren naar wat nu het beste voelt.
Dat betekent gelukkig niet dat ik geen bijdrage lever aan Alpe d’HuZes. Volgende week donderdag, op 4 juni, neem ik deel aan de indoor-editie in Ahoy. Tijdens deze challenge fiets je zes uur lang virtueel de Alpe d’Huez omhoog. Natuurlijk anders dan de echte beklimming in Frankrijk, maar wel een manier waarop ik alsnog onderdeel kan zijn van dit bijzondere evenement en kan bijdragen aan het belangrijke werk van Alpe d’HuZes.
De afgelopen maanden heb ik ondertussen wel getraind alsof ik de Alpe daadwerkelijk zou gaan beklimmen. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal heeft dat veel met mij gedaan. Daarbij had ik mijn lieve zus Géke continu in mijn achterhoofd. Het traject richting deze uitdaging heeft me weer een stukje geholpen binnen mijn rouwproces en daar ben ik ontzettend dankbaar voor.
Vandaag heb ik bijvoorbeeld nog een prachtige rit gemaakt van ruim 100 kilometer, met een tussenstop in het mooie Elburg. Juist tijdens dit soort ritten merk ik hoeveel rust, kracht en verwerking het fietsen mij brengt. Het ene uur fiets je met onophoudelijke tranen, terwijl je het andere moment juist met een glimlach terugdenkt aan alle mooie herinneringen.
Alle donaties die zijn opgehaald gaan uiteraard volledig naar het goede doel. Ik ben enorm dankbaar voor alle steun, betrokkenheid en bijdragen. Dat maakt deze actie extra bijzonder en waardevol.
Dank voor alle support en het vertrouwen 🤍 Op naar volgende week donderdag!
ShareThank you to my supporters
€50
Anonymous June 4, 2026
€10
Marjo Van Den Brink June 4, 2026
❤️
€26
Aart En Annette Van De Ruitenbeek June 4, 2026
Zet hem op lieve topper!
€26
Thomas Holtrust June 4, 2026
€26
Alinda Van Ginkel June 4, 2026
Succes topper!
€26
Anonymous June 3, 2026
€25
Yolanda Smink June 3, 2026
Succes en stoer Angela dat je dit doet. Topper
€10
Anonymous June 3, 2026
Hoi Angela, een kleine bijdrage van mij voor het steengoede doel en als ode aan je zus . Heel mooi wat jij doet !!! Zet m op morgen he 💪 Groetjes Pierrr
€10
Lysanne Burgmeijer June 3, 2026
Zet hem op Ansie!
€26
Anonymous June 3, 2026
€26
Anonymous June 3, 2026
Mooi en belangrijk doel! Zet m op Angela 💪🙏🙌
€50
Anonymous June 2, 2026
Succes Angela
€171
Bert Dekker June 2, 2026
Zet hem op donderdag. Opgeven is geen optie. Voor alle dierbare die ons ontvallen zijn. Groetjes Bert Corien Elin Mirthe.
€26
Miranda Van Schoor June 2, 2026
Zet hem op!
€25
Ronald En Daisy June 2, 2026
Zet hem op topper!!!
€50
Simone Gooijer June 2, 2026
Zet ‘m op topper!
€7.50
Inez Van ‘t Einde June 2, 2026
Heb met een traan je verhaal gelezen. Extra zwaar om te fietsen met de bagage die je met je meedraagt. Veel bewondering voor je! Zet ‘m op.
€15
Sanne June 1, 2026
Zet em op! 💪
€10
Wouter June 1, 2026
€100
MVM Installatiebedrijf June 1, 2026
Nu al trots
€25
Joes Koetsier June 1, 2026
LETS GO TOPPER 🫶
€15
Jan Mülder April 23, 2026
Ik wens je veel succes, geld en mooie herinneringen!



Super gedaan ❣️